Julia’s, Bagels & Beans, Spar en Hutten winnaars GFK-formule Awards


Onderzoek - Julia’s, Bagels & Beans, Spar en Hutten zijn de best gewaardeerde Out of Home Formules. Deze formules worden elk in hun eigen segment Fastservice, Coffee & Lunch, On the Move en At Work als beste gewaardeerd door hun eigen gasten, volgens onderzoek van GfK. In totaal zijn 67 formules gewaardeerd op de zogenaamde “7 Gs”: gemak, gastvrij, goedkoop, genieten, gezond, goed geweten en goed verhaal. Het is inmiddels de 8e editie van dit jaarlijkse onderzoek. Fastservice Julia’s wordt door haar gasten met een 6,9 binnen het segment Fastservice het beste gewaardeerd. Vooral op de aspecten gezond en genieten waardeert de gast Julia’s erg hoog. Binnen dit segment behaalt Kwalitaria de tweede positie, gevolgd door Family. Fastservice is een segment dat blijft groeien en ruimte biedt voor steeds meer locaties van bestaande formules maar ook nieuwe formules, zoals Sla en Eazie, die zich meer richten op de gezonde levensstijl. Coffee & Lunch Bagels & Beans weet met een 7,4 wederom de hoogste waardering binnen het segment Coffee & Lunch te behalen. De ijzersterke scores op gezond, genieten, gastvrij, geweten en goed verhaal genereren een zeer robuuste positie binnen het rapport. Niet vreemd dat de formule zelf inmiddels de achtste G van geluk heeft geïntroduceerd, laat Bas van Eekelen, Business Development Manager Foodretail & Foodservice bij GfK weten. De op één na hoogste waardering is voor Vlaamsch Broodhuys, die in dit segment wordt gevolgd door HEMA. On the Move Spar wordt binnen het segment On the Move het hoogste gewaardeerd. Spar weet, volgens haar klanten, vooral op gezond, genieten en gastvrij het verschil te maken. AH to go en BP krijgen na Spar de hoogste waardering binnen het segment ‘On the Move’. Bas van Eekelen voegt toe: ”Afgelopen jaar is er ontzettend veel gebeurd binnen dit segment. Met name foodretail formules zoals Spar deden hun intrede langs de weg, op het station en in de binnenstad.” At work Hutten krijgt van haar gasten de beste waardering binnen het segment ‘At Work’ en werd al eerder hoog gewaardeerd door de gasten. Met name de hoge waardering voor gezond en gastvrij zijn bepalend voor deze uitkomst. Albron en Vermaat worden na Hutten als hoogste gewaardeerd. “At Work blijft een boeiend segment als het gaat om de transitie van gesubsidieerde naar commerciële samenwerkingsmodellen. Niet eenvoudig maar inmiddels is voor diverse organisaties binnen dit segment het gemeengoed waar bovendien op het gebied van verantwoord ondernemen mooie stappen worden gezet” aldus Bas van Eekelen. Het GfK Formule Rapport - Out of Home is een onderzoek naar gastwaardering van foodservice formules, onderverdeeld in segmenten Fastservice, Coffee & Lunch, On the Move en At Work. Dit consumentenonderzoek is in mei 2018 uitgevoerd en betrof 10.426 bezoeken aan de in totaal 67 onderzochte foodservice formules. Bron: GfK Onderzoek - Julia’s, Bagels & Beans, Spar en Hutten zijn de best gewaardeerde Out of Home Formules. Deze formules worden elk in hun eigen segment Fastservice, Coffee & Lunch, On the Move en At Work als beste gewaardeerd door hun eigen gasten, volgens onderzoek van GfK. In totaal zijn 67 formules gewaardeerd op de zogenaamde “7 Gs”: gemak, gastvrij, goedkoop, genieten, gezond, goed geweten en goed verhaal. Het is inmiddels de 8e editie van dit jaarlijkse onderzoek. Fastservice Julia’s wordt door haar gasten met een 6,9 binnen het segment Fastservice het beste gewaardeerd. Vooral op de aspecten gezond en genieten waardeert de gast Julia’s erg hoog. Binnen dit segment behaalt Kwalitaria de tweede positie, gevolgd door Family. Fastservice is een segment dat blijft groeien en ruimte biedt voor steeds meer locaties van bestaande formules maar ook nieuwe formules, zoals Sla en Eazie, die zich meer richten op de gezonde levensstijl. Coffee & Lunch Bagels & Beans weet met een 7,4 wederom de hoogste waardering binnen het segment Coffee & Lunch te behalen. De ijzersterke scores op gezond, genieten, gastvrij, geweten en goed verhaal genereren een zeer robuuste positie binnen het rapport. Niet vreemd dat de formule zelf inmiddels de achtste G van geluk heeft geïntroduceerd, laat Bas van Eekelen, Business Development Manager Foodretail & Foodservice bij GfK weten. De op één na hoogste waardering is voor Vlaamsch Broodhuys, die in dit segment wordt gevolgd door HEMA. On the Move Spar wordt binnen het segment On the Move het hoogste gewaardeerd. Spar weet, volgens haar klanten, vooral op gezond, genieten en gastvrij het verschil te maken. AH to go en BP krijgen na Spar de hoogste waardering binnen het segment ‘On the Move’. Bas van Eekelen voegt toe: ”Afgelopen jaar is er ontzettend veel gebeurd binnen dit segment. Met name foodretail formules zoals Spar deden hun intrede langs de weg, op het station en in de binnenstad.” At work Hutten krijgt van haar gasten de beste waardering binnen het segment ‘At Work’ en werd al eerder hoog gewaardeerd door de gasten. Met name de hoge waardering voor gezond en gastvrij zijn bepalend voor deze uitkomst. Albron en Vermaat worden na Hutten als hoogste gewaardeerd. “At Work blijft een boeiend segment als het gaat om de transitie van gesubsidieerde naar commerciële samenwerkingsmodellen. Niet eenvoudig maar inmiddels is voor diverse organisaties binnen dit segment het gemeengoed waar bovendien op het gebied van verantwoord ondernemen mooie stappen worden gezet” aldus Bas van Eekelen. Het GfK Formule Rapport - Out of Home is een onderzoek naar gastwaardering van foodservice formules, onderverdeeld in segmenten Fastservice, Coffee & Lunch, On the Move en At Work. Dit consumentenonderzoek is in mei 2018 uitgevoerd en betrof 10.426 bezoeken aan de in totaal 67 onderzochte foodservice formules. Bron: GfK

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid