Jury maakt 10 nominaties bekend voor Foodservice Marketing Award 2016

Tien marketingcases strijden om de prestigieuze Foodservice Marketing Award 2016. De winnaars worden bekend gemaakt in december

Awards - De jury heeft van zestien ingezonden marketingcases de tien nominaties bekend gemaakt die in december gaan strijden voor de Foodservice Marketing Award 2016.

De prestigieuze award, georganiseerd door FoodserviceXs, onderscheidt de meest aansprekende en succesvolle marketinginitiatieven in het buitenhuiskanaal. In de categorie ‘Activatie’ dingen vijf nominaties mee naar de award. Dit zijn Lekker Bezig (Sligro Food Group), Sparen voor succes (Unilever Food Solutions & Bidvest Deli XL), Carista (Jacobs Douwe Egberts), Working together for succes (Dawn Foods) en de introductie van Kwalitaria burgerconcept (Franchise Friendly Concepts).
In de categorie ‘Innovatie’ zijn er eveneens vijf nominaties. Dit zijn SURE (Sealed Air Diversey Care), Kerstomatensoep (Henri), Pure Leaf (Unilever Nederland), Lattiz (FrieslandCampina) en The Souprevolution ‘A little chef inside’ (Selecta).

Criteria
De jury van de Foodservice Marketing Award 2016 bestaat uit voorzitter Désirée Struijk, Reinier Heijenberg, Raymond Slootweg en de voltallige adviesraad van FoodserviceXs. De inzendingen worden beoordeeld op vijf criteria: creativiteit, strategic fit, duurzaamheid, impact en onderscheidend vermogen. Vorig jaar werden er twee Foodservice Marketing Awards uitgereikt. Deze gingen naar het Aziatische foodconcept Enoki van NS Stations en de Hellmann’s Burger Route van Unilever Food Solutions.
De bekendmaking van de winnaars van de Foodservice Marketing Award 2016 vindt plaats op 15 december 2016 in het inspiratiecentrum van Sligro Food Group in Veghel.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Paul Peter Blonk