Kans dat student Bavaria drinkt is groot


Analyse – Met de komende ontgroeningsweken en de start van het nieuwe studiejaar heeft burau Datlinq een analyse gemaakt van het bier dat door de verschillende studentenverenigingen wordt geschonken. Wat blijkt? Niet Heineken scoort het best, maar Bavaria. Uit een steekproef van de database van Datlinq, waarin gegevens van studie- en studentenverenigingen uit heel het land zitten, blijkt namelijk dat de Brabantse bierbrouwer het populairste merk is onder verenigingen. Op 27 procent van de verenigingen schenken ze het. Met op de tweede plaats Heineken, dat studenten bij 22 procent van de verenigingen drinken. Betekent dit dat Bavaria marktleider is? Vanuit het consumptiegedrag van de student zeker niet. Brand (plek zes) en Amstel (plek zeven) zijn onderdeel van Heineken en zo bezien komt het percentage studenten- en studieverenigingen dat merken van Heineken schenkt op 34 en dat is 7 procent meer dan Bavaria. Corpora Wie een lidmaatschap bij een van de studentencorpora overweegt kan zich laten leiden door het bier op de tap, hoewel dat niet aannemelijk is. Maar bij Minerva in Leiden komt Heineken uit de tap. De leden van het Amsterdam Studentencorps drinken Amstel, en de Groningers van Vindicat vullen hun glazen met Bavaria. Deze drie zullen overigens niet gauw van biermerk wisselen. Bij dergelijke klassieke verenigingen zetten brouwerijen namelijk alles op alles om de vele duizenden liters bier die de studenten er maandelijks drinken ieder jaar weer veilig te stellen. De overige studentverenigingen, daarentegen, hebben minder moeite een ander biertje te proberen. Het merk Jupiler groeide de afgelopen vijf jaar met minstens 5 procentpunt. Terwijl we dat merk bij de studenten vijf jaar geleden nog nauwelijks tegenkwamen. Bron: Datlinq Analyse – Met de komende ontgroeningsweken en de start van het nieuwe studiejaar heeft burau Datlinq een analyse gemaakt van het bier dat door de verschillende studentenverenigingen wordt geschonken. Wat blijkt? Niet Heineken scoort het best, maar Bavaria. Uit een steekproef van de database van Datlinq, waarin gegevens van studie- en studentenverenigingen uit heel het land zitten, blijkt namelijk dat de Brabantse bierbrouwer het populairste merk is onder verenigingen. Op 27 procent van de verenigingen schenken ze het. Met op de tweede plaats Heineken, dat studenten bij 22 procent van de verenigingen drinken. Betekent dit dat Bavaria marktleider is? Vanuit het consumptiegedrag van de student zeker niet. Brand (plek zes) en Amstel (plek zeven) zijn onderdeel van Heineken en zo bezien komt het percentage studenten- en studieverenigingen dat merken van Heineken schenkt op 34 en dat is 7 procent meer dan Bavaria. Corpora Wie een lidmaatschap bij een van de studentencorpora overweegt kan zich laten leiden door het bier op de tap, hoewel dat niet aannemelijk is. Maar bij Minerva in Leiden komt Heineken uit de tap. De leden van het Amsterdam Studentencorps drinken Amstel, en de Groningers van Vindicat vullen hun glazen met Bavaria. Deze drie zullen overigens niet gauw van biermerk wisselen. Bij dergelijke klassieke verenigingen zetten brouwerijen namelijk alles op alles om de vele duizenden liters bier die de studenten er maandelijks drinken ieder jaar weer veilig te stellen. De overige studentverenigingen, daarentegen, hebben minder moeite een ander biertje te proberen. Het merk Jupiler groeide de afgelopen vijf jaar met minstens 5 procentpunt. Terwijl we dat merk bij de studenten vijf jaar geleden nog nauwelijks tegenkwamen. Bron: Datlinq

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Heineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar

Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.

Lees bericht

ID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev

Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.

Lees bericht


Bier met minder alcohol steeds populairder

Biermarkt – De Nederlandse bierdrinker drinkt steeds minder bier en wanneer die bier drinkt kiest hij steeds vaker voor een biertje met een lager alcoholpercentage. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Nederlandse Brouwers. De bierverkopen zijn door de slechte zomer en hoge inflatie volgens de brouwers in 2023 zowel voor thuis als in de horeca licht teruggelopen.

Lees bericht

BOB wordt VIB bij De Vrienden van Amstel LIVE

Event – De 26e editie van De Vrienden van Amstel LIVE is van start gegaan. Tot en met 26 januari bezoeken 200.000 vrienden de grootste Amstel kroeg van Nederland. Zoals in iedere kroeg is het de vraag: wie is de BOB vandaag? Om de BOB extra positief in de schijnwerpers te zetten introduceert De Vrienden van Amstel LIVE de VIB; oftewel de ‘very...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid