Klanten blijven ambitieuze Van Oers trouw


Productiebedrijf - Na de voltooiing van het overdragen van de groothandelsactiviteiten naar Sligro, richt Van Oers zich als zelfstandig bedrijf weer volop op de productie van salades en snacks. In Nederland en wellicht daarbuiten. “98,5 procent van de klanten blijft ons trouw. En nog belangrijker, die klanten gaan meer doen.” Dit zeggen directeur Maxim Hurkmans en marketing manager Mickael Timmermans van Van Oers in een interview met @FoodClicks. “Voorafgaand aan het plan om de groothandelsactiviteiten van de hand te doen aan Sligro, hebben we goed afgewogen wat dat betekende voor onze klanten. Zouden zij ons trouw blijven of overstappen naar andere merken? We hebben zelfs nagedacht om de naam Van Oers aan te passen, omdat die naam op een vrachtwagen toch een andere lading heeft, dan op een product”, aldus Hurkmans. Het verkoopproces is recent feitelijk afgerond. Aan de kant van Van Oers moet nog een aantal zaken worden omgezet, zoals artikelnummers en klantnummers, maar dat zijn volgens Hurkmans ‘dingen die tussen de bedrijven door kunnen’. De afweging om de naam van het bedrijf Van Oers te wijzigen is door de acceptatie van de markt niet langer actueel. Timmermans: “Waarom zouden we de naam weggooien terwijl de markt begrip toont voor de keuze die we gemaakt hebben en zij open staan voor mogelijke samenwerkingen. De naam Van Oers blijft, maar dan onderverdeeld in Van Oers Snacks, Van Oers Aardappelhoudende Salades en De Kroon Brood- en Toast Salades. Daarnaast wordt De Brabantse Keuken opgezet. Dit wordt de kweekvijver voor nieuwe innovaties. Producten die we samen met koks en relaties ontwikkelen. Ook producten voor nichemarkten, want daar zijn we goed in. Het Willimpie is in vijf dagen ontwikkeld en de time to market was tien dagen. Flexibiliteit is onze kracht.” Assortiment De productie van sandwiches is ondergebracht bij Qizini, maar worden nog wel onder het merk Van Oers verkocht. Andere artikelen, zoals zuivelproducten en non-food, met de naam Van Oers worden langzaam afgebouwd. Hurkmans: “Als afzetgebied concentreren we ons op Nederland maar intern zeggen we wel eens: we willen wel een stukje Duitsland, maar dan alleen het Ruhrgebied. ”   Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid