Klimaateffecten McDonald’s voortaan wetenschappelijk onderbouwd


Fastservice – McDonald's publiceert als eerste restaurantketen ter wereld klimaatdoelstellingen op wetenschappelijke basis. Het bedrijf wil de klimaatsverandering structureel tegengaan en de broeikasgasuitstoot fors verminderen. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt. McDonald's Corporation is hiermee de eerste restaurantketen ter wereld die zich committeert om klimaatverandering tegen te gaan door middel van ‘Science Based Targets’. Dit zijn doelstellingen opgesteld op basis van een wetenschappelijke analyse van wat nodig is om de opwarming van de aarde tot maximaal 2 graden te beperken. McDonald's heeft haar doelstellingen vastgesteld in samenwerking met het Science Based Target initiatieve (SBTi), een samenwerking tussen onder andere het Wereld Natuur Fonds, het UN Global Compact en het World Resources Institute. Significant "De aankondiging van McDonald's is van belang omdat een van de grootste bedrijven ter wereld zich nu verplicht om door de gehele voedselketen aanzienlijke emissiereducties te realiseren die gebaseerd zijn op wetenschappelijke standaarden”, zegt Carter Roberts, President en CEO van het Wereld Natuur Fonds (VS). Met 37.000 restaurants in meer dan 120 landen en 69 miljoen gasten per dag, maken kleine aanpassingen al een significant verschil. Volgende stap Na de aankondiging over verpakkingen & recycling (januari 2018) en verantwoorde voeding en menu's voor kinderen (februari 2018), zijn de klimaatdoelstellingen een volgende component in het internationale Scale for Good programma van McDonald's. Bron: McDonald's Fastservice – McDonald's publiceert als eerste restaurantketen ter wereld klimaatdoelstellingen op wetenschappelijke basis. Het bedrijf wil de klimaatsverandering structureel tegengaan en de broeikasgasuitstoot fors verminderen. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt. McDonald's Corporation is hiermee de eerste restaurantketen ter wereld die zich committeert om klimaatverandering tegen te gaan door middel van ‘Science Based Targets’. Dit zijn doelstellingen opgesteld op basis van een wetenschappelijke analyse van wat nodig is om de opwarming van de aarde tot maximaal 2 graden te beperken. McDonald's heeft haar doelstellingen vastgesteld in samenwerking met het Science Based Target initiatieve (SBTi), een samenwerking tussen onder andere het Wereld Natuur Fonds, het UN Global Compact en het World Resources Institute. Significant "De aankondiging van McDonald's is van belang omdat een van de grootste bedrijven ter wereld zich nu verplicht om door de gehele voedselketen aanzienlijke emissiereducties te realiseren die gebaseerd zijn op wetenschappelijke standaarden”, zegt Carter Roberts, President en CEO van het Wereld Natuur Fonds (VS). Met 37.000 restaurants in meer dan 120 landen en 69 miljoen gasten per dag, maken kleine aanpassingen al een significant verschil. Volgende stap Na de aankondiging over verpakkingen & recycling (januari 2018) en verantwoorde voeding en menu's voor kinderen (februari 2018), zijn de klimaatdoelstellingen een volgende component in het internationale Scale for Good programma van McDonald's. Bron: McDonald's

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

McDonald’s brengt Happy Meal voor volwassenen

Formulenieuws –McDonald’s biedt vanaf 27 februari een Happy Meal voor volwassenen. Hierbij heeft de gast de keuze tussen een Big Mac menu of een menu met 9 McNuggets. Daarnaast biedt het menu een speeltje als vanouds, namelijk een speciale collectors item ontworpen door het Amerikaanse talent Kerwin Frost.  Het McDonald’s Happy Meal voor volwassenen is uitsluitend als App Exclusive verkrijgbaar...

Lees bericht



McDonald’s ontwikkelt spin-off restaurantketen CosMc’s

Formulenieuws - McDonald's opende deze maand het eerste spin-offconcept met de naam CosMc's (uitgesproken als 'cosmics'). Het nieuwe format opende de deuren in de buitenwijk Bolingbrook, Illinois in Chicago. Het gaat bij CosMc’s om kleinere locaties met een assortiment dat zich meer richt op de middag.

Lees bericht

McDonald’s en Old Amsterdam vinden elkaar opnieuw

Formulenieuws - McDonald’s en Old Amsterdam hebben elkaar gevonden in de samenstelling van twee feestelijke burgers, namelijk de Homestyle Crispy Chicken met Old Amsterdam, die ook in een veggie-variant komt. McDonald’s en Old Amsterdam slaan voor de achtste keer de handen ineen.

Lees bericht


McDonald’s breidt keuze meatless uit en gaat gast ‘sturen’

Formulenieuws - McDonald’s breidt het assortiment vleesloze producten verder uit en gaat gasten in hun keuze meer sturen. De restaurantformule zet niet alleen vier nieuwe meatlessproducten op het menu, maar gaat die ook prominenter communiceren. McDonald’s hoopt hiermee routinematige keuzes van gasten te doorbreken.

Lees bericht

Subway meeste vegan opties van grote fastfood ketens

Analyse - In Nederland heeft Subway de meeste vegan opties van alle grote fastfoodketens. Bij deze lunchformule is 12% van de hoofdgerechten helemaal plantaardig te bestellen. Ook bieden ze iedere woensdag de ‘Vegan Supreme’ patty op basis van quinoa en kikkererwten aan als ‘Sub of the Day’.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid