Korting verlaagt drempel sterrenrestaurant


Prijs – Nederlanders zijn kien op kortingen, ook in de horeca. De dealsite Groupon meldt op basis van recent onderzoek namelijk dat kortingsacties drempelverlagend werken. Uit een onderzoek van Groupon naar de mening van consumenten over sterrenrestaurants, blijkt dat vier op de tien restaurantbezoekers wel eens bij een sterrenrestaurant heeft gegeten, waarvan in vier op de tien gevallen wel eens gebruik is gemaakt van een kortingsactie. Als er een korting wordt geboden werkt dat voor 56 procent van de (potentiële) sterrenrestaurantbezoekers drempelverlagend. Nederlanders houden nou eenmaal van korting. 71 procent van de personen die nog nooit naar een sterrenrestaurant is geweest, wil dit wel eens proberen, maar 79 procent laat zich tegenhouden door de prijs, weet Groupon. Culi Weken Van 18 tot en met 31 mei organiseert Groupon de Culi Weken. Vele Nederlandse toprestaurants, waaronder tien Michelinster-restaurants doen mee aan deze campagne om hun deals onder de aandacht te brengen in de Culi Shop. In deze shop maken mensen naast Michelinster-restaurants ook kennis met restaurants met GaultMillau-punten, Bib Gourmand-onderscheiding, of andere culinaire topzaken. Groupon ziet een groeiende populariteit van de high-end restaurantacties. In drie jaar tijd heeft het bedrijf al meer dan 125.000 couverts bij Michelinster-restaurants verkocht. Mede daarom start Groupon de Culi Weken. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid