Kritiek op ‘50 shades of grey’ hamburger McDonald’s China


Fastservice - Er is online een storm van kritiek losgebarsten over de nieuwe grijze hamburger die McDonald’s in haar restaurants in China heeft gelanceerd. De Modern China Burger, zoals de hamburger heet, valt op door z’n lichtgrijs gekleurde broodjes. De hamburger is vrijdag geïntroduceerd en is tot 3 november als ‘limited edition’ tijdelijk verkrijgbaar, schrijft TimeOut Beijing. De kritiek richt zich op de ‘smakeloze’ grijze kleur van het hamburgerbroodje. In het verleden hebben diverse fastfoodketens in Azië met veel succes hamburgers op de menukaart gehad. Deze hadden een opvallende egaal zwarte kleur. Zo had Burger King in Japan de jet black kuro burger. ‘McDonald’s kan zelfs de kleur van de hamburger niet goed krijgen’, smaalt TimeOut Beijing. ‘Slaat de kleur soms op China als de grootste luchtvervuiler ter wereld?’, klinkt het online. ‘Het lijken wel twee stenen’, schrijft Grub Street. ‘Dit is de laatste kleur die je als je eten wilt’, aldus TimeOut Beijing die wel positief is over de smaak van de burger. ‘Het is de Justin Bieber van de Chinese fastfood… als niemand je ziet, moet je toegeven dat ie gewoon erg lekker is.’ Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid