Krokodel gaat internationaal verder als ‘Krodel’


Frituursnacks - De door Beckers in januari tijdens de horecavakbeurs Horecava geïntroduceerde Krokodel komt op de Belgische markt onder de naam ‘Krodel’. Bij de lancering op de Horecava was nog niet duidelijk dat de snack ook in België zou worden verkocht. Maar de Krokodel, een frituursnack die een kroket combineert met een frikandel, is in Nederland een succes en reden genoeg de snack ook op de Belgische markt te introduceren. Om verwarring te voorkomen met een ander snack, gaat de Krokodel in België verder onder de naam Krodel. “Daar is voor gekozen na overleg met de Belgische collega’s van Beckers, die de productie voor zijn rekening neemt”, zegt Freek Haverman, een van de initiatiefnemers achter de Krokodel. “Er is in België namelijk een snack die qua naam erg op de Krokodel lijkt. Omdat we verwarring willen voorkomen, hebben we gekozen voor een verkorte versie van de Krokodel, de Krodel.” Populair “In Nederland is de Krokodel nu al een maand echt te verkrijgen en hij is populair in de snackbar”, aldus initiatiefnemer Guillaume de Beer. “De snack heeft zelfs een eigen lied. Hoe gaaf dat de snack nu ook in heel België te koop is? Afgelopen week zijn we langs Nick Bril van sterrenrestaurant The Jane gegaan in Antwerpen en die vond hem heel lekker. Dat is echt een mooi compliment om te horen van een van de beste koks van Europa”, aldus De Beer. Twee ineen De Krokodel annex Krodel verenigt twee populaire frituursnacks ineen. Het omhulsel heeft het krokante van de vleeskroket, maar het klassieke draadjesvlees is vervangen door fijne stukjes curryworst. Naast de Krodel, komen er ook Krodelletjes, minivarianten voor op de borrelplank. Aan de receptuur is voor de Belgische consument niets aangepast. Bron: @FoodClicks Frituursnacks - De door Beckers in januari tijdens de horecavakbeurs Horecava geïntroduceerde Krokodel komt op de Belgische markt onder de naam ‘Krodel’. Bij de lancering op de Horecava was nog niet duidelijk dat de snack ook in België zou worden verkocht. Maar de Krokodel, een frituursnack die een kroket combineert met een frikandel, is in Nederland een succes en reden genoeg de snack ook op de Belgische markt te introduceren. Om verwarring te voorkomen met een ander snack, gaat de Krokodel in België verder onder de naam Krodel. “Daar is voor gekozen na overleg met de Belgische collega’s van Beckers, die de productie voor zijn rekening neemt”, zegt Freek Haverman, een van de initiatiefnemers achter de Krokodel. “Er is in België namelijk een snack die qua naam erg op de Krokodel lijkt. Omdat we verwarring willen voorkomen, hebben we gekozen voor een verkorte versie van de Krokodel, de Krodel.” Populair “In Nederland is de Krokodel nu al een maand echt te verkrijgen en hij is populair in de snackbar”, aldus initiatiefnemer Guillaume de Beer. “De snack heeft zelfs een eigen lied. Hoe gaaf dat de snack nu ook in heel België te koop is? Afgelopen week zijn we langs Nick Bril van sterrenrestaurant The Jane gegaan in Antwerpen en die vond hem heel lekker. Dat is echt een mooi compliment om te horen van een van de beste koks van Europa”, aldus De Beer. Twee ineen De Krokodel annex Krodel verenigt twee populaire frituursnacks ineen. Het omhulsel heeft het krokante van de vleeskroket, maar het klassieke draadjesvlees is vervangen door fijne stukjes curryworst. Naast de Krodel, komen er ook Krodelletjes, minivarianten voor op de borrelplank. Aan de receptuur is voor de Belgische consument niets aangepast. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Cafetaria-omzet stijgt nauwelijks in januari 2024

Analyse - 2024 is voorzichtig uit de startblokken gekomen voor de cafetariasector; de omzet kwam dit jaar met 0,4% iets hoger uit vergeleken met januari 2023. Vermeld moet worden dat januari 2023 een zeer goede maand was ten opzichte van januari 2022 met een plus van 13,9%. Dat blijkt uit de analyse die Rien de Koning heeft gedaan op basis van alle transacties van het horecaplatform...

Lees bericht

Cafetariaomzet in 2023 met 6% gegroeid

Analyse – De omzet in de Nederlandse cafetaria’s is in het afgelopen kalenderjaar met 6,2% toegenomen. Dat is exact hetzelfde groeicijfer als dat van 2022 ten opzichte van 2021. De omzetten in de laatste drie maanden van 2023 waren zelfs gelijk aan die van 2022 dus omzetgroei van 0%.

Lees bericht



Assortiment Foodello inmiddels op 1000 producten

Online supermarkt - Een nieuwe mijlpaal voor online supermarkt Foodello. Hun assortiment omvat inmiddels 1000 restproducten die nog prima in orde zijn op het gebied van kwaliteit en veiligheid, om te verkopen aan consumenten. Foodello heeft als missie het verminderen van voedselverspilling.

Lees bericht

Nederlandse cafetariasector groeit tot mei met 11%

Cafetaria – De Nederlandse cafetariasector is tot en met mei dit jaar met 11 procent gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit kassadata van NTF op basis van 360 cafetaria’s, die gezamenlijk zo’n 20 procent marktaandeel hebben in de cafetariamarkt van zowel de verkopen offline als online.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid