Kruideniers’ Experience laat bezoeker beleven, maar geeft ook oplossingen


Beurs - Bezoekers van de FoodExperience van Kruidenier FoodServices, die vorige week woensdag en donderdag in Houten werd gehouden, kunnen niet zeggen dat er niets te zien en te beleven was. De revival van de rijdende winkel, een vernieuwd, online kassasystemen en voor het eerst in de geschiedenis van de foodsector een kunstijsbaan op de beursvloer; het was er allemaal. Misschien dat door deze afleiding iets meer werd verwacht van de bezoeker. De opzet van de Kruideniersbeurs was deze editie volledig op z’n kop gezet. Geen stands waarlangs kon worden gelopen, maar ingerichte ‘werelden’ waarin de deelnemende fabrikanten oplossingen toonden. Een sfeervolle ambiance, met aandacht voor het ambacht koken en bereiden, de techniek en de meest recente introducties. Op de tweede dag verzorgde BNR ook de radio-uitzending ‘Zaken doen’ live vanaf de beursvloer met een interview met Ruud van Erp, directeur Délifrance en bedenker van het beursconcept van Kruidenier Foodservices, Dino Lobbes. Bezoekers van Experience werden bij binnenkomst al op het verkeerde been gezet door een entree te betreden die grotendeels was getekend, maar er levensecht uitzag. Daarna konden zij kennismaken met de beleveniswerelden strandpaviljoen, catering, hotellobby en sportkantine. Ook in de opzet van de overige deelnemers was gekozen voor een open opstelling en geen traditionele stands. Ruiken, proeven beleven, was het uitgangspunt. Uw Kruidenier Veel belangstelling trok het gedeelte waarin de beleveniswereld buurtsupermarkt was ingericht, gecombineerd met het nieuwe initiatief van de Rotterdamse groothandel ‘Uw Kruidenier’. Bezoekers waren oprecht onder de indruk van de aankleding en inrichting van de oude ‘srv’-wagens. (zie foto's en FoodClicks no. 7) Vernieuwend was het kassasysteem Sweebr. Doordat het afrekensysteem online werkt, zijn feitelijk geen dure kassasystemen meer nodig. Elke medewerker met een smartphone of tablet kan inloggen en de bon opmaken. Het printen van de bon kan eenvoudig op standalone bonprinters. Gasten kunnen de bon zelfs thuis gestuurd krijgen. Ook de voorraden en andere financiële zaken, zoals de omzetcijfers van het laatste uur, kunnen online worden bekeken. Het is zelfs mogelijk dat de voorraden automatisch door de groothandel worden aangevuld als die geautoriseerd is voor het online bestelsysteem of speciale items met een druk op de knop vanuit het systeem te ‘posten’op Facebook of Twitter. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid