Kwalitaria groeit met 10% fors harder dan rest van de markt


Fastservice – Cafetariaformule Kwalitatria heeft met een omzetindex van 11% en een transactie-index van 11% beduidend beter gepresteerd dan de 1% die de markt laat zien. Dat laat marketing manager Martijn Boone van formulehuis ffc in Zeist weten. “Wij vergelijken iedere week de omzet- en transactie indexen van onze eigen benchmark met die van de Foodservice branche.  We zien daarin ook dat de omzetgroei vooral voortkomt uit het aantrekken van meer gasten. Het is dus met name kwalitatieve groei, geen groei door prijsdruk”, aldus Boone. De grootste stijger binnen de productgroepen is de Kwalitaria burger.  Van deze burger met puur Hollands rundvlees van de blaarkopkoe, zijn er sinds de introductie nu bijna één miljoen over de toonbank gegaan. De organisatie ziet verder dat de marketingacties zoals het voordeelconcept “Snackie” erg goed heeft gelopen en dat de continue afwisseling van de seizoensproducten ook positief bijdraagt aan de loyaliteit van de gasten. Daarnaast breidt het aantal bij de formule aangesloten ondernemers uit. Recent waren dat Colijn in Rhenen en De Daltons uit Voorthuizen.

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid