Kwalitaria zet stappen in allergenen informatie en meldt voortaan voedingswaarden


Fastservice – Kwalitaria zet stappen in de allergenen informatieplicht en gaat starten met het tonen van voedingswaarden. Vanaf december is het voor elke cafetaria verplicht om gasten te informeren over allergenen. De fastserviceketen wil de informatie beschikbaar gaan maken via de kassa. Europese wetgeving schrijft voor dat in december elk bedrijf verplicht is om gasten te informeren over allergenen. Een projectteam bij Kwalitaria legt zich toe op het verzamelen van de benodigde informatie. “Een bereklus” zegt Kirsten van Loon, projectleider bij Kwalitaria. ”Niet alleen is het veel werk om van alle producenten de benodigde informatie te verkrijgen, ook een slimme webtool om informatie specifiek en overzichtelijk aan te bieden bleek niet  voorhanden. Die laten we nu uiteindelijk zelf bouwen”. Bij Kwalitaria geloven we dat we echt in een behoefte voorzien als we gasten gemakkelijk kunnen helpen aan de allergenen informatie. Bijvoorbeeld met een druk op de kassa-knop. En dat kan dus een groot verschil maken”, zegt Kirsten van Loon. Kwalitaria denkt dat met het nieuwe systeem zij zich kunnen onderscheiden Om gasten beter te informeren start Kwalitaria ook met het tonen van de voedingswaarden. Te starten met de Kwalitaria seizoenproducten. “Transparant willen we zijn en een verantwoord en duurzaam assortiment hebben,” zegt Martijn Boone, Marketingmanager. Bron: Kwalitaria

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid