La Place wil ook ruimte bieden aan vergaderen en sporten

La Place wordt tweede huismerk van Jumbo

Formulenieuws -La Place wil de eetformule langs de snelweg verbreden en gaat de voormalige AC-restaurantlocaties ook geschikt maken voor vergaderen, winkelen, auto opladen en zelfs sporten. Daarnaast wil de gemaksformule Jumbo City, met elementen van La Place, uitbreiden in eigen land bij ziekenhuizen en universiteiten en als restaurant in het buitenland op treinstations en vliegvelden.

La Place-directeur Bart van den Nieuwenhof en Colette Cloosterman-Van Eerd, lid van de Raad van Bestuur van Jumbo waar La Place sinds het faillissement van V&D onderdeel vanuit maakt, hebben dat recent in het FD laten weten. Van den Nieuwenhof geeft aan dat La Place op tien locaties langs de snelweg vergaderlocaties gaat verhuren. Ook het toevoegen van een winkel ligt voor de hand, alleen moet de wetgeving dat wel toestaan, aldus de topman.

Huismerk La Place

Grootste winst voor La Place en Jumbo moet komen uit de samenwerking in het Jumbo City-concept en op gecombineerd productniveau. Op dat terrein liggen er talloze ideeën. Cloosterman-Van Eerd geeft aan dat het La Place-merk dan ook een nieuw huismerk wordt van Jumbo, naast het Jumbo-merk. Daar waar eerder altijd gesproken werd van ‘de opname van enkele La Place-producten, wordt dus nu gesproken van een nieuwe huislijn. Naast de koffiebonen en chocoladeproducten worden dat versproducten zoals de worstenbroodjes en de kruidenkaas die  de Jumbo-schappen gaan vullen.

Buitenland

Ook op de festivals gaat La Place grotere rol spelen zo wordt aangegeven. La Place deed dat al regelmatiger op bepaalde muziekfestivals, maar daar komt de Libelle Zomerweek en Zwarte Cross bij. Locaties waar ‘kerstomzetten aan broodjes, bier en frisdranken’ worden omgezet, zo laten zij weten. Ook in het buitenland wil Van den Nieuwenhof een grotere rol spelen met La Place. Vorig jaar opende hij al acht restaurants in het buitenland, onder meer op de Parijse stations Gare du Nord en Gare de l'Est, maar over een jaar of drie denkt hij zelfs aan een verveelvoudiging van dit aantal. Hij denkt dan tientallen vestigingen per jaar te kunnen openen. Luchthaven behoren ook tot de mogelijkheden, bij voorkeur in combinatie met derde partijen.

Bron: FD/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek