Lekkerland lanceert nieuw foodserviceconcept Punto Gusto; eerste in Shell De Rijp


Groothandels - Groothandel Lekkerland in Son heeft onder de naam Punto Gusto een nieuwe foodserviceformule geïntroduceerd. De eerste die de opvolger van bakeryconcept Punto Panini heeft geïnstalleerd is Shell tankstation De Rijp. Punto Gusto is de nieuwe foodserviceformule van Lekkerland. Richtte Punto Panini zich sterk op de bakery-activiteiten, Punto Gusto zorgt ervoor dat de klant een keuze uit iets lekkers heeft dat past bij elk moment van de dag. Maar wel op een manier die past bij de ondernemer, de shop en de locatie. “We bekijken de winkel vanuit alle invalshoeken; dit is wat wij de Lekkerland 360 graden aanpak noemen”, zegt Freek van Beek, directeur Inkoop & Category Management bij Lekkerland. “Hierbij beginnen we altijd met het in kaart brengen van de omgeving. Deze is bepalend voor de uiteindelijke eetkeuze van de gasten. Vervolgens bepalen we het relevante assortiment, de prijzen en de inzet van personeel. Ook de promoties, marketingcommunicatie en winkeluitstraling stemmen we af op de doelgroep. De 360 graden aanpak voorziet tevens in training van personeel, analyse van verkoopresultaten en het up-to-date blijven van recepten en concepten.” Bouwstenen Om de juiste aansluiting te krijgen van het Punto Gusto-concept bij ondernemer en locatie, is er te kiezen uit een aantal zogenaamde ‘bouwstenen’. Dit zijn bijvoorbeeld de Punto Gusto uitstraling, het assortiment en recepturen, het handboek voor de operatie, training en support en analyse en advies. Wie geen zin heeft in het meubilair dat bij het concept hoort of juist een eigen inrichting heeft, hoeft dan niet per se de bouwsteen ‘meubilair en materialen’ op te nemen. Van Beek: “We werken ondersteunend, dus de ondernemer kan zelf kiezen.” Ondernemers die met Punto Gusto werken betalen geen franchise-fee voor het gebruik van de formule, alleen een bijdrage voor gerelateerde diensten en voor de producten bij afname. Bron: @FoodClicks Meer over Punto Gusto in de zojuist verschenen uitgave @FoodClicks oktober 2017 Groothandels - Groothandel Lekkerland in Son heeft onder de naam Punto Gusto een nieuwe foodserviceformule geïntroduceerd. De eerste die de opvolger van bakeryconcept Punto Panini heeft geïnstalleerd is Shell tankstation De Rijp. Punto Gusto is de nieuwe foodserviceformule van Lekkerland. Richtte Punto Panini zich sterk op de bakery-activiteiten, Punto Gusto zorgt ervoor dat de klant een keuze uit iets lekkers heeft dat past bij elk moment van de dag. Maar wel op een manier die past bij de ondernemer, de shop en de locatie. “We bekijken de winkel vanuit alle invalshoeken; dit is wat wij de Lekkerland 360 graden aanpak noemen”, zegt Freek van Beek, directeur Inkoop & Category Management bij Lekkerland. “Hierbij beginnen we altijd met het in kaart brengen van de omgeving. Deze is bepalend voor de uiteindelijke eetkeuze van de gasten. Vervolgens bepalen we het relevante assortiment, de prijzen en de inzet van personeel. Ook de promoties, marketingcommunicatie en winkeluitstraling stemmen we af op de doelgroep. De 360 graden aanpak voorziet tevens in training van personeel, analyse van verkoopresultaten en het up-to-date blijven van recepten en concepten.” Bouwstenen Om de juiste aansluiting te krijgen van het Punto Gusto-concept bij ondernemer en locatie, is er te kiezen uit een aantal zogenaamde ‘bouwstenen’. Dit zijn bijvoorbeeld de Punto Gusto uitstraling, het assortiment en recepturen, het handboek voor de operatie, training en support en analyse en advies. Wie geen zin heeft in het meubilair dat bij het concept hoort of juist een eigen inrichting heeft, hoeft dan niet per se de bouwsteen ‘meubilair en materialen’ op te nemen. Van Beek: “We werken ondersteunend, dus de ondernemer kan zelf kiezen.” Ondernemers die met Punto Gusto werken betalen geen franchise-fee voor het gebruik van de formule, alleen een bijdrage voor gerelateerde diensten en voor de producten bij afname. Bron: @FoodClicks Meer over Punto Gusto in de zojuist verschenen uitgave @FoodClicks oktober 2017

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Sportproducten XXL Nutrition bij 220 Shell-locaties

Petrol – Shell gaat op 220 tankstationlocaties de eiwitproducten verkopen van XXL Nutrition. Dat heeft René van der Zel van XXL Nutrition donderdag bekend gemaakt. Sport- en eiwitproducten worden steeds vaker als assortimentsuitbreiding ingezet bij tankstations.

Lees bericht

EuroParcs opent onbemande shops op vakantieparken

Vakantieparken – EuroParcs gaat tot het einde van dit jaar in totaal tien onbemande parkshops openen op vakantieparken verspreid over Nederland. Bezoekers kunnen in de winkels de belangrijkste dagelijkse boodschappen halen en bij een zelfscankassa afrekenen.

Lees bericht

‘Meer aanbod proteïne drinks & bars binnen tankstations’

Ontwikkeling – Steeds vaker worden de tankstationsgezien als aankoop- en verkoopkanaal van proteïne drinks & bars. Ook de tankstationmaatschappijen zelf en de groothandels geloven in deze relatief nieuwe categorie. De Haan Minerale Oliën doet een test met het sterk groeiende merk XXL op een aantal locaties en ook groothandel Lekkerland heeft een aantal producten opgenomen.

Lees bericht



Vernieuwde Tony’s Kiosk krijgt eerste locatie in De Bilt

Petrol - Tony’s Kiosk heeft na een pilot in Amsterdam Noord een nieuwe locatie gekregen bij Esso Express De Bilt in Utrecht. Het onbemande shopconcept is een ontwikkeling van De Haan Minerale Oliën (DHMO) en Convenience Retail Solutions (CRS),  een zelfstandig onderdeel van Lekkerland. Na de pilotfase in Amsterdam is het concept verbeterd en vernieuwd geopend in De...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid