Lekkerland toont zich positief over 2016


Groothandel – Ondanks het feit dat Lekkerland spreekt van een zeer competitieve markt is de groothandel uit Son tevreden over het resultaat dat het vorig realiseerde in Nederland. De omzet nam met 1,9% toe, voornamelijk door een hogere omzet voor tabaksproducten, maar ook de omzet in food/non-food producten en e-valueproducten, zoals telefoon- en cadeaukaarten namen toe. De cijfers zijn afkomstig van de jaarcijfers van de Lekkerland Groep. Lekkerland Nederland is na Duitsland het belangrijkste land. "We zijn blij dat we de ingeslagen weg van winstgevende groei blijven vervolgen", zegt Henk-Jan Peterse, Country Manager van Lekkerland Nederland in een toelichting. “Dat is niet alleen het resultaat van onze voortdurende focus op de behoeften van de klant, maar ook van het transformatieprogramma ter bevordering van groei en kostenreductie dat in 2015 werd geïmplementeerd." Lekkerland, logistiekdienstverlener op het gebied van on-the-go-consumptie, slaagde erin de contracten met een aantal bestaande klanten te verlengen en uit te breiden. Zo werd het contract met de Nederlandse warenhuisketen Hema verlengd voor een periode van drie jaar. Sinds 2004 is de samenwerking voortdurend uitgebreid. Tegenwoordig is het bedrijf de logistieke partner voor bijna het volledige levensmiddelenassortiment van Hema. "Het meerjarencontract biedt ons continuïteit en helpt ons om onze diensten verder te professionaliseren", aldus Henk-Jan Peterse. Ook de groep als totaal deed het met een stijging van de omzet met 4,2 procent, een verbeterede brutowinst en een stijging van het bedrijfsresultaat vóór financiële resultaten met 28 procent (18,9 miljoen euro) tot 85,4 miljoen euro, naar tevredenheid van de directie. “Over het geheel genomen bevindt Lekkerland zich in een goede positie,” vatte Patrick Steppe, voorzitter van de Management Board (CEO) van de Lekkerland Groep, het boekjaar samen. Bron: @FoodClicks Groothandel – Ondanks het feit dat Lekkerland spreekt van een zeer competitieve markt is de groothandel uit Son tevreden over het resultaat dat het vorig realiseerde in Nederland. De omzet nam met 1,9% toe, voornamelijk door een hogere omzet voor tabaksproducten, maar ook de omzet in food/non-food producten en e-valueproducten, zoals telefoon- en cadeaukaarten namen toe. De cijfers zijn afkomstig van de jaarcijfers van de Lekkerland Groep. Lekkerland Nederland is na Duitsland het belangrijkste land. "We zijn blij dat we de ingeslagen weg van winstgevende groei blijven vervolgen", zegt Henk-Jan Peterse, Country Manager van Lekkerland Nederland in een toelichting. “Dat is niet alleen het resultaat van onze voortdurende focus op de behoeften van de klant, maar ook van het transformatieprogramma ter bevordering van groei en kostenreductie dat in 2015 werd geïmplementeerd." Lekkerland, logistiekdienstverlener op het gebied van on-the-go-consumptie, slaagde erin de contracten met een aantal bestaande klanten te verlengen en uit te breiden. Zo werd het contract met de Nederlandse warenhuisketen Hema verlengd voor een periode van drie jaar. Sinds 2004 is de samenwerking voortdurend uitgebreid. Tegenwoordig is het bedrijf de logistieke partner voor bijna het volledige levensmiddelenassortiment van Hema. "Het meerjarencontract biedt ons continuïteit en helpt ons om onze diensten verder te professionaliseren", aldus Henk-Jan Peterse. Ook de groep als totaal deed het met een stijging van de omzet met 4,2 procent, een verbeterede brutowinst en een stijging van het bedrijfsresultaat vóór financiële resultaten met 28 procent (18,9 miljoen euro) tot 85,4 miljoen euro, naar tevredenheid van de directie. “Over het geheel genomen bevindt Lekkerland zich in een goede positie,” vatte Patrick Steppe, voorzitter van de Management Board (CEO) van de Lekkerland Groep, het boekjaar samen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid