Maaltijdbezorger Foodora gaat stoppen


Bezorgdienst - Maaltijdbezorger Foodora stopt er mee. Dat melden verschillende bronnen. Volgens de berichten is de reden van het beëindigen van de activiteiten dat het Duitse moederbedrijf Delivery Hero geen koper voor het bedrijf heeft kunnen vinden. Het personeel is woensdag op de hoogte gebracht, later in de week volgen meer details, zo meldt onder andere RTLZ. Het feit dat de bezorgdienst stopt wil niet zeggen dat alle activiteiten gelijk worden beëindigd. Er moet nog overleg worden gevoerd met de vakbonden voor een sociaal plan voor de medewerkers. Foodora liet al eerder weten moeilijk op te kunnen tegen de zware concurrentie met de bezorgdiensten van Thuisbezorgd, Deliveroo en UberEats. Zeker bij dergelijke nieuwe platforms is het van belang een duidelijke nummer één of nummer twee positie te hebben. Foodora had die positie niet en werd derhalve te koop gezet door het Duitse moederbedrijf. Een koper diende zich echter niet aan. Bovendien kon Foodora zich in service en andere positionering moeilijk onderscheiden van andere bezorgdiensten. Bron: @FoodClicks Bezorgdienst - Maaltijdbezorger Foodora stopt er mee. Dat melden verschillende bronnen. Volgens de berichten is de reden van het beëindigen van de activiteiten dat het Duitse moederbedrijf Delivery Hero geen koper voor het bedrijf heeft kunnen vinden. Het personeel is woensdag op de hoogte gebracht, later in de week volgen meer details, zo meldt onder andere RTLZ. Het feit dat de bezorgdienst stopt wil niet zeggen dat alle activiteiten gelijk worden beëindigd. Er moet nog overleg worden gevoerd met de vakbonden voor een sociaal plan voor de medewerkers. Foodora liet al eerder weten moeilijk op te kunnen tegen de zware concurrentie met de bezorgdiensten van Thuisbezorgd, Deliveroo en UberEats. Zeker bij dergelijke nieuwe platforms is het van belang een duidelijke nummer één of nummer twee positie te hebben. Foodora had die positie niet en werd derhalve te koop gezet door het Duitse moederbedrijf. Een koper diende zich echter niet aan. Bovendien kon Foodora zich in service en andere positionering moeilijk onderscheiden van andere bezorgdiensten. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid