‘Maaltijdenbezorger HelloFresh naar de beurs’

Versdistributie - HelloFresh overweegt een beursgang. Meerderheidsaandeelhouder Rocket Internet heeft samen met andere aandeelhouders zakenbanken Morgan Stanley en Goldman Sachs in de arm genomen om de beursgang in Frankfurt te begeleiden, aldus de anonieme bronnen.

De Duitse bezorger van maaltijdboxen zou op meer dan €1 miljard worden gewaardeerd. De beursgang vindt mogelijk in oktober plaats. Eerder dit jaar haalde het Duitse bedrijf al 110 miljoen op bij durfinvesteerders, onder wie Insight Venture Partners. HelloFresh werd toen op 624 miljoen gewaardeerd. Het geld is geïnvesteerd in de dienstverlening van het bedrijf, zoals het verhogen van de flexibiliteit voor klanten en verbetering van het product en de service.

Maaltijdbox
HelloFresh, opgericht in 2011, bezorgt maandelijks vier miljoen maaltijden aan 250.000 abonnees in de Benelux, de Verenigde Staten, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. De HelloFresh Boxen met verse boodschappen kunnen online besteld worden en worden wekelijks gekoeld bezorgd in heel Nederland via een eigen fijnmazig distributienetwerk. Sinds kort is het ook mogelijk om de HelloFresh Box op zaterdag te ontvangen. “Onze klanten willen graag keuzevrijheid hebben in het moment dat de HelloFresh Box bezorgd wordt en willen zelf controle hebben over het bezorgmoment”, zei Maartje Frederiks, oprichter van HelloFresh in Nederland destijds. “Voorwaarde voor een succesvol e-commercebedrijf is dat er naar de klant geluisterd wordt, in plaats van dat er gedacht wordt vanuit de processen. Anders dan bestaande bedrijven, leveren wij niet op het moment dat het ons uitkomt, maar wanneer de klant het wil.”

HelloFresh biedt een flexibel lidmaatschap waarmee klanten wekelijks een box met gezonde recepten en alle bijbehorende verse ingrediënten thuisbezorgd krijgen. HelloFresh is een pionier op het gebied van logistiek en introduceerde in februari als eerste webshop in Europa zondagbezorging. Onlangs ontving het bedrijf nog 50 miljoen dollar aan investeringen.

Bron: FD/@FoodClicks
 

Auteur: Martijn Louws