Maaltijdkoeriers op de fiets overstelpen de stad


Bezorging - Wie Amsterdam bezoekt heeft grote kans op zij te moeten springen voor de maaltijdkoerier op de fiets. Het stalenroos is namelijk het perfecte transportmiddel in de drukke hoofdstad en andere grote Nederlandse steden. Foodora en Deliveroo hebben een jaar na hun oprichting ruim duizend bezorgers op de fiets gehesen om maaltijden, bereid door kwaliteitsrestaurants, aan huis of bij bedrijven te bezorgen. De fiets als transportmiddel; hij is terug van weggeweest. En je kunt er niet omheen. De bezorgers van Foodora en Deliveroo zijn namelijk in fel roze of groene bedrijfskleding gestoken. Vooral rond etenstijd rijden honderden maaltijdbezorgers rond, voorzien van een krat of rugtas. Directeur Philip Padberg van Deliveroo beaamt in De Telegraaf graag dat het vak fietskoerier dankzij de van oorsprong Britse koeriersdienst met een opmars bezig is. “We begonnen in juli van vorig jaar met 25 bezorgers en hebben nu duizend fietskoeriers in heel Nederland, waarvan 600 tot 700 parttime in Amsterdam rondrijden.” Ook Foodora groeit als kool en heeft al 600 fietskoeriers in dienst, waarvan het grootste deel in de hoofdstad. En het einde van de groei is niet in zicht. Bezorgkosten Deliveroo en Foodora zijn de nieuwe sterren aan het foodfirmament. “Restaurants zijn goed in het bereiden van eten, maar hadden vaak geen zin in de logistieke operatie die bezorging met zich meebrengt. Zij focussen zich op het eten, wij doen de rest”, aldus Padberg. Foordora en Deliveroo brengen klanten 2,50 euro bezorgkosten in rekening, naast het percentage van het bestelbedrag dat het restaurant moet afdragen. Honderden restaurants doen mee. Foodora, dat zelfs eten aanbiedt van sterrenrestaurant &samhoud places, hanteert de regel dat een bestelling niet langer dan 10 tot 15 minuten onderweg mag zijn, wat neer komt op ongeveer 2,5 kilometer fietsen. “Maar het gemiddelde ritje duurt de helft. Dus het heeft geen enkele zin om de bezorging met scooters te doen”, aldus directeur Vincent Hosman. Deliveroo zegt wekelijks tussen de 30 en 40 nieuwe bezorgers aan te nemen. Ook Foodora is hard op zoek naar extra koeriers. Bron: @FoodClicks/De Telegraaf   Bezorging - Wie Amsterdam bezoekt heeft grote kans op zij te moeten springen voor de maaltijdkoerier op de fiets. Het stalenroos is namelijk het perfecte transportmiddel in de drukke hoofdstad en andere grote Nederlandse steden. Foodora en Deliveroo hebben een jaar na hun oprichting ruim duizend bezorgers op de fiets gehesen om maaltijden, bereid door kwaliteitsrestaurants, aan huis of bij bedrijven te bezorgen. De fiets als transportmiddel; hij is terug van weggeweest. En je kunt er niet omheen. De bezorgers van Foodora en Deliveroo zijn namelijk in fel roze of groene bedrijfskleding gestoken. Vooral rond etenstijd rijden honderden maaltijdbezorgers rond, voorzien van een krat of rugtas. Directeur Philip Padberg van Deliveroo beaamt in De Telegraaf graag dat het vak fietskoerier dankzij de van oorsprong Britse koeriersdienst met een opmars bezig is. “We begonnen in juli van vorig jaar met 25 bezorgers en hebben nu duizend fietskoeriers in heel Nederland, waarvan 600 tot 700 parttime in Amsterdam rondrijden.” Ook Foodora groeit als kool en heeft al 600 fietskoeriers in dienst, waarvan het grootste deel in de hoofdstad. En het einde van de groei is niet in zicht. Bezorgkosten Deliveroo en Foodora zijn de nieuwe sterren aan het foodfirmament. “Restaurants zijn goed in het bereiden van eten, maar hadden vaak geen zin in de logistieke operatie die bezorging met zich meebrengt. Zij focussen zich op het eten, wij doen de rest”, aldus Padberg. Foordora en Deliveroo brengen klanten 2,50 euro bezorgkosten in rekening, naast het percentage van het bestelbedrag dat het restaurant moet afdragen. Honderden restaurants doen mee. Foodora, dat zelfs eten aanbiedt van sterrenrestaurant &samhoud places, hanteert de regel dat een bestelling niet langer dan 10 tot 15 minuten onderweg mag zijn, wat neer komt op ongeveer 2,5 kilometer fietsen. “Maar het gemiddelde ritje duurt de helft. Dus het heeft geen enkele zin om de bezorging met scooters te doen”, aldus directeur Vincent Hosman. Deliveroo zegt wekelijks tussen de 30 en 40 nieuwe bezorgers aan te nemen. Ook Foodora is hard op zoek naar extra koeriers. Bron: @FoodClicks/De Telegraaf  

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

FHC Formulebeheer viert landelijke meewerkdag

Formulenieuws - FHC Formulebeheer, de franchisegever van de cafetariaformules Family, Foodmaster en het scholencateringconcept VITAL, heeft haar landelijke meewerkdag gehouden. Vanuit het hoofdkantoor, van inkoop tot marketing, hebben alle medewerkers van FHC Formulebeheer zich een dag lang ingezet bij diverse vestigingen door heel het land.

Lees bericht



‘Meer vegan bestellingen bij Thuisbezorgd’

Onderzoek – Maaltijdbestelsite Thuisbezorgd zag het aantal vegan bestellingen de afgelopen twee jaar met 25 procent groeien. Hoewel vegan op het totaal volume aan bestelde maaltijden nog beperkt is, spreekt Thuisbezorgd wel de verwachting uit dat vegan in 2023 definitief doorbreekt.

Lees bericht

Deliveroo stopt activiteiten op de Nederlandse markt

Bezorgdienst - Deliveroo heeft woensdag bekend gemaakt dat het de activiteiten in Nederland gaat beëindigen. De aankondiging om met de Nederlandse activiteiten te stoppen werd al op 10 augustus gemeld, alleen wilde het bezorgbedrijf toen nog alle opties bekijken. Dat proces heeft nu geleid om alle operationele Nederlandse activiteiten op 30 november 2022 te beëindigen.

Lees bericht



Groei bezorgformules dé ontwikkeling in food van 2021

Foodservice – De explosieve groei van bezorgformules voor boodschappen en maaltijden is dé ontwikkeling van 2021 in de Nederlandse foodmarkt. Dat laat de FSIN Food500 2022 zien. Het Food Service Instituut Nederland (FSIN) publiceert dit overzicht van de vijfhonderd foodbedrijven met de hoogste omzetten dit jaar voor het eerst sinds de coronapandemie.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid