Mannen borrelen in café en sportkantine het liefst met vrienden


Onderzoek - Nederland borrelt het liefst thuis op de bank. Maar áls men dan toch de deur uitgaat, zijn het vooral mannen die het café of de voetbalkantine opzoeken. Men borrelt het liefst met vrienden onder elkaar; drie op de tien Nederlanders geeft aan liever géén drankje te drinken met onbekenden en een op de acht ziet liever ook geen collega’s aanschuiven bij de borrel. Dit blijkt uit een onderzoek dat Mora heeft gehouden ter gelegenheid van de introductie van de kiphapjes ‘Chick-Ins’. Mannen gaan vooral voor warme happen waarbij ze bijna meer dipsaus gebruiken dan de snack groot is. Vrouwen zijn meer bescheiden en kiezen voor een toastje met kaas of een tapasje. Over dipsaus geeft 70% van de ondervraagden aan dat het een snack een stuk lekkerder maakt, en een kwart van de Nederlanders dipt puur uit gewoonte. Maar wat als iemand dipt die net naar de wc is geweest, of als iemand na een flinke hap zijn snackje nog een keer in het sausbakje doopt, haakt 8 op de 10 Nederlanders af. Zeven op de tien Nederlanders borrelt minimaal eens per maand; het liefst als de 5 in de klok zit, in het weekend. Maar óók na een drukke werkweek, of als men zich gelukkig voelt (20%). Er is een groep zeer frequente borrelaars: de 60-plussers, zij grijpen bijna dagelijks gezellig naar een borreltje. Meer populaire snack is de bitterbal. Bij mannen en vrouwen, bij jong en oud is deze snack veruit favoriet. Daarna volgen de mini frikandel, het loempiaatje en de kipnugget. Favoriete dipsauzen onder Nederlanders zijn mayonaise of satésaus. 1 op de 10 mensen dipt hun snack trouwens in meerdere sauzen tegelijk, vooral mannen hebben deze gewoonte. Bron: Mora

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid