Market Food Group ontwikkelt bierbostelbrood

Het bierbostelbrood van De Market Food Group

Brood – De Market Food Group, bekend van bakkerijconcepten Le Perron en ’t Stoepje, heeft een nieuwe broodsoort ontwikkeld samen met Stadsbrouwerij Maastrichter Maltezer in Maastricht.  Het bierbostelbrood werd gepresenteerd op de horecabeurs Gastvrij Rotterdam.

Mike Onasse, lid van het Nederlands Boulangerieteam, en werkzaam voor de Market Food Group heeft het brood ontwikkeld en getest. Door gebruik te maken van bierbostel, dat een restproduct is van het brouwerijproces, ontstaat een circulair gebruik van grondstoffen. Steeds meer bedrijven gaan actief aan de slag met circulaire productieprocessen. Maar hoe mooi het verhaal ook is, voorwaarde is wel dat het product smaakt.

Het idee voor een gezamenlijk product ontstond een jaar geleden tijdens de Oktoberfesten in München tussen Charlie van Gogh, Tom de Lepper van Stadsbrouwerij Maastrichter Maltezer en Frank Visser van de Market Food Group. “Dat het nu een jaar later verschijnt heeft alles te maken dat het ontwikkelen van een goed brood tijd kost,” laat Visser weten. “Maar het resultaat is er nu, een mooi compact brood met een verfijnde smaak.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek