Markt voor bedrijfscatering bloeit op


Marktontwikkelingen – De omzet van bedrijfscateraars bloeit op. De verkopen plusten in periode 5 met 6 procent, zo blijkt uit de Foodservice Monitor van onderzoeksbureau Foodstep. De omzet van het foodservicekanaal als geheel staat onder druk. In periode 5 daalde de waarde van eten en drinken in de foodservice met 5 procent. Vooral de horeca daalde, terwijl het eten en drinken in het bedrijfsleven steeg. Deze beweging kan deels verklaard worden uit het vroege Pasen. Het paasweekend viel in 2014 in periode 4, terwijl Pasen in 2013 in periode 5 viel. Er waren dus relatief minder uitgaansdagen. Bovendien hield de regen tijdens de schoolvakantie begin mei de mensen binnen. “Het animo van volwassenen om vrij te nemen was laag”, aldus de onderzoekers. De horeca werd magertjes bezocht. De vergelijkbare periode in 2013 kende juist het beeld van een horecaboost, toen pas begin mei de aangename voorjaartemperaturen doorbraken. Het omgekeerd effect van het vroege Pasen en het weer zien we bij de eet- en drinkvoorzieningen in het bedrijfsleven. Minder recreatiedagen geven een +6% in bestedingen op het werk. In de zorgsector is de plus van periode 4 een tijdelijke gebleken. Foodservice krimpt bij instellingen in periode 5 van 2014 ten opzichte van 2013. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid