‘Marktaandeel en volume Coca-Cola zero sugar groeien sneller dan ooit’


Frisdranken - Het marktaandeel en volume van suikervrije Coca-Cola zero sugar groeien momenteel ‘sneller dan ooit’. Reden om in 2017 in te zetten op vernieuwde en verfrissende dranken die minder suiker en calorieën bevatten. Dit heeft Coca-Cola Enterprises dinsdag bekend gemaakt. Volgens de frisdrankreus krijgt Coca-Cola zero sugar er steeds meer fans bij. Mede dankzij een succesvolle introductiecampagne groeiden het marktaandeel en volume van de suikervrije variant sneller dan ooit. In 2020 wil Coca-Cola de gemiddelde hoeveelheid calorieën per verkocht product met 15 procent verminderd hebben ten opzichte van 2012. “We merken dat steeds meer consumenten kiezen voor caloriearm en suikervrij, maar daarbij vaak moeten inleveren op smaak. Coca-Cola zero sugar is hét bewijs dat het anders kan”, aldus brand manager Margreet van Staalduijnen. Onderscheid “Uit eigen marktonderzoek blijkt dat de drank zeer hoog scoort op smaakbeleving, men kan de smaak bijna niet onderscheiden met die van de originele Coca-Cola. Een mooi compliment voor onze Research & Development labs”, aldus Van Staalduijnen. 2017 moet volgens Coca-Cola het jaar van zero sugar worden. De campagne voor de variant zonder suiker wordt doorgezet via tv, outdoor, digital & social media, PR, activaties en sampling. Bron: @FoodClicks Frisdranken - Het marktaandeel en volume van suikervrije Coca-Cola zero sugar groeien momenteel ‘sneller dan ooit’. Reden om in 2017 in te zetten op vernieuwde en verfrissende dranken die minder suiker en calorieën bevatten. Dit heeft Coca-Cola Enterprises dinsdag bekend gemaakt. Volgens de frisdrankreus krijgt Coca-Cola zero sugar er steeds meer fans bij. Mede dankzij een succesvolle introductiecampagne groeiden het marktaandeel en volume van de suikervrije variant sneller dan ooit. In 2020 wil Coca-Cola de gemiddelde hoeveelheid calorieën per verkocht product met 15 procent verminderd hebben ten opzichte van 2012. “We merken dat steeds meer consumenten kiezen voor caloriearm en suikervrij, maar daarbij vaak moeten inleveren op smaak. Coca-Cola zero sugar is hét bewijs dat het anders kan”, aldus brand manager Margreet van Staalduijnen. Onderscheid “Uit eigen marktonderzoek blijkt dat de drank zeer hoog scoort op smaakbeleving, men kan de smaak bijna niet onderscheiden met die van de originele Coca-Cola. Een mooi compliment voor onze Research & Development labs”, aldus Van Staalduijnen. 2017 moet volgens Coca-Cola het jaar van zero sugar worden. De campagne voor de variant zonder suiker wordt doorgezet via tv, outdoor, digital & social media, PR, activaties en sampling. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid