Mars gaat gezondheids-stickers op snoepautomaten plakken


Vending - Hoeveel calorieën krijg je binnen wanneer je een Mars of andere snack van de chocoladefabrikant uit Veghel eet? Dat komt op gezondheidsstickers te staan die Mars volgend jaar op vele honderden snoepautomaten op middelbare scholen en MBO’s gaat plakken. Dat maakte de producent van onder meer Mars, Snickers, Twix, Milky Way, Bounty en M&M’s donderdag bekend. Via een sticker op de automaat leest de scholier volgend jaar voorafgaand aan de aankoop hoeveel calorieën een product bevat. Om dat te verduidelijken, geeft Mars ook een inschatting van het aantal minuten dat een gemiddelde Nederlander moet fietsen om deze calorieën weer te verbranden. De gezondheidssticker wordt alleen aangebracht op automaten die op middelbare en MBO-scholen staan. Op basisscholen verkoopt Mars geen producten, omdat het bedrijf volgens de regels geen marketingactiviteiten richt op kinderen jonger dan twaalf jaar. Mate “Heerlijke chocoladeproducten passen prima binnen een gezonde levensstijl als je ze met mate consumeert”, zegt directeur Jack Tabbers in het Algemeen Dagblad. “Transparante informatie helpt jongeren daarbij. Ik ben trots dat Mars deze stap als eerste zet en daarmee verantwoordelijkheid neemt.” Staatssecretaris Martin Van Rijn van Volksgezondheid noemt in het AD het initiatief van Mars ‘een goede stap’ maar hij ziet het liefst dat snoep in de automaten plaatsmaakt voor groente en fruit. “We praten verder, ook met snoepfabrikanten, om ook gezonde spullen in de automaat te krijgen. Er moet voldoende aanbod zijn, zodat kinderen een goede keuze kunnen maken.” Mars is samen met andere partijen ondertekenaar van een programma gericht op het verbeteren van het voedingsaanbod op scholen. Dat moet jongeren helpen een gezonde levensstijl te kiezen. Bron: AD Vending - Hoeveel calorieën krijg je binnen wanneer je een Mars of andere snack van de chocoladefabrikant uit Veghel eet? Dat komt op gezondheidsstickers te staan die Mars volgend jaar op vele honderden snoepautomaten op middelbare scholen en MBO’s gaat plakken. Dat maakte de producent van onder meer Mars, Snickers, Twix, Milky Way, Bounty en M&M’s donderdag bekend. Via een sticker op de automaat leest de scholier volgend jaar voorafgaand aan de aankoop hoeveel calorieën een product bevat. Om dat te verduidelijken, geeft Mars ook een inschatting van het aantal minuten dat een gemiddelde Nederlander moet fietsen om deze calorieën weer te verbranden. De gezondheidssticker wordt alleen aangebracht op automaten die op middelbare en MBO-scholen staan. Op basisscholen verkoopt Mars geen producten, omdat het bedrijf volgens de regels geen marketingactiviteiten richt op kinderen jonger dan twaalf jaar. Mate “Heerlijke chocoladeproducten passen prima binnen een gezonde levensstijl als je ze met mate consumeert”, zegt directeur Jack Tabbers in het Algemeen Dagblad. “Transparante informatie helpt jongeren daarbij. Ik ben trots dat Mars deze stap als eerste zet en daarmee verantwoordelijkheid neemt.” Staatssecretaris Martin Van Rijn van Volksgezondheid noemt in het AD het initiatief van Mars ‘een goede stap’ maar hij ziet het liefst dat snoep in de automaten plaatsmaakt voor groente en fruit. “We praten verder, ook met snoepfabrikanten, om ook gezonde spullen in de automaat te krijgen. Er moet voldoende aanbod zijn, zodat kinderen een goede keuze kunnen maken.” Mars is samen met andere partijen ondertekenaar van een programma gericht op het verbeteren van het voedingsaanbod op scholen. Dat moet jongeren helpen een gezonde levensstijl te kiezen. Bron: AD

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid