Mars gunt festivalbezoekers duurzaam inkijkje


Marketing - Het Veghelse cultureel en culinair festival Fabriek Magnifique was afgelopen week de plaats waar Mars Nederland bezoekers een kijkje bood in de wereld van chocoladerepen en duurzaamheid. Mars heeft volgens eigen zeggen duurzaamheid hoog op de agenda staan. Zo investeerden Mars in de fabriek in Veghel in een warmtepompinstallatie, die warmte die vrijkomt tijdens het productie proces omzet en elders in de fabriek hergebruikt en plaatste men een eigen waterzuiveringinstallatie die het afvalwater uit het fabriek voor 99 procent zuivert. Ook hergebruikt mars in Veghel 97 procent van het afval. Het zijn allemaal initiatieven die met de bezoekers van Fabriek Magnifique afgelopen week werden gedeeld. Jack Tabbers, algemeen directeur Mars Nederland: “Een bedrijf als Mars Nederland dat al generaties lang in de regio opereert, heeft de verantwoordelijkheid om duurzame keuzes te maken. We hebben dan ook ambitieuze doelstellingen gesteld en ontwikkelen continu initiatieven om deze te behalen. Ik ben er trots op dat we dit hier met de bezoekers van Fabriek Magnifique op zo’n interactieve manier kunnen delen.” Mars streeft er naar om uiterlijk in 2040 wereldwijd een einde te hebben gemaakt aan al het gebruik van fossiele brandstoffen en alle uitstoot van broeikasgassen in haar productie. Mars Nederland in Veghel draagt als grootste chocoladefabriek van Mars flink bij aan het bereiken van deze doelstellingen. Tijdens het festival konden bezoekers kiezen tussen de linker en de rechter fabriek. Bij de VIP-tour in de linker fabriek leerden festivalgangers, middels een audiotour, meer over duurzaamheid en chocolade, waanden zij zich op een cacaoplantage en konden ze chocolade- en andere kunst bewonderen. Daarnaast waren er prijzen te winnen in de quiz en als klap op de vuurpijl konden zij hun eigen Twix samenstellen. In de rechterfabriek ontdekten bezoekers zelf hoe dat nou precies zit met duurzaamheid, werd er chocolade geschilderd, 3D geprint en geproefd. Mars verwelkomde zo’n 6.000 bezoekers in de duurzame fabriek. Bron: @FoodClicks  

Marketing - Het Veghelse cultureel en culinair festival Fabriek Magnifique was afgelopen week de plaats waar Mars Nederland bezoekers een kijkje bood in de wereld van chocoladerepen en duurzaamheid. Mars heeft volgens eigen zeggen duurzaamheid hoog op de agenda staan. Zo investeerden Mars in de fabriek in Veghel in een warmtepompinstallatie, die warmte die vrijkomt tijdens het productie proces omzet en elders in de fabriek hergebruikt en plaatste men een eigen waterzuiveringinstallatie die het afvalwater uit het fabriek voor 99 procent zuivert. Ook hergebruikt mars in Veghel 97 procent van het afval. Het zijn allemaal initiatieven die met de bezoekers van Fabriek Magnifique afgelopen week werden gedeeld. Jack Tabbers, algemeen directeur Mars Nederland: “Een bedrijf als Mars Nederland dat al generaties lang in de regio opereert, heeft de verantwoordelijkheid om duurzame keuzes te maken. We hebben dan ook ambitieuze doelstellingen gesteld en ontwikkelen continu initiatieven om deze te behalen. Ik ben er trots op dat we dit hier met de bezoekers van Fabriek Magnifique op zo’n interactieve manier kunnen delen.” Mars streeft er naar om uiterlijk in 2040 wereldwijd een einde te hebben gemaakt aan al het gebruik van fossiele brandstoffen en alle uitstoot van broeikasgassen in haar productie. Mars Nederland in Veghel draagt als grootste chocoladefabriek van Mars flink bij aan het bereiken van deze doelstellingen. Tijdens het festival konden bezoekers kiezen tussen de linker en de rechter fabriek. Bij de VIP-tour in de linker fabriek leerden festivalgangers, middels een audiotour, meer over duurzaamheid en chocolade, waanden zij zich op een cacaoplantage en konden ze chocolade- en andere kunst bewonderen. Daarnaast waren er prijzen te winnen in de quiz en als klap op de vuurpijl konden zij hun eigen Twix samenstellen. In de rechterfabriek ontdekten bezoekers zelf hoe dat nou precies zit met duurzaamheid, werd er chocolade geschilderd, 3D geprint en geproefd. Mars verwelkomde zo’n 6.000 bezoekers in de duurzame fabriek. Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid