McDonald’s blijft het moeilijk houden


Fastservice – McDonald’s heeft een slecht tweede kwartaal achter de rug. Hoewel het aantal verkochte hamburgers in Europa met 1,2 procent toenam, is wereldwijd de verkoop fors ingezakt. Vooral in Amerika daalde het aantal verkochte hamburgers met 2 procent ondanks de inzet van goedkope hamburgers en menu’s. De stijging in Europa komt voornamelijk door groei in Duitsland en Groot-Brittannië. In andere Europese landen heeft de hamburgerketen het lastiger. Eerder liet directeur Jo Sempels van McDonald’s Nederland in @FoodClicks weten dat de cijfers in Nederland over 2014 ‘redelijk goed waren’ en dat de keten 1,1 procent meer gasten had ontvangen. In Amerika is de daling vooral een gevolg van zwaardere concurrentie van Burger King, KFC en – populair onder jongeren – ketens als Chipotle, Smashburger, Shake Shack en Five Guys. CEO Steve Easterbrook van McDonald’s heeft in een toelichting aangegeven dat de cijfers – voor het zevende kwartaal achtereen negatief – teleurstellend zijn. Om het tij te keren blijft hij inzetten op ontbijt en het vaste assortiment van de keten. Wel ziet hij mogelijkheden om binnen de restaurantketen vaker en met meer regionale producten te werken. Nieuwe producten komen wel, maar mondjesmaat. “Er is geen zilveren kogel om de situatie op korte termijn te veranderen” zei hij in antwoord op de slechte cijfers. Vooralsnog blijft McDonald’s wereldwijd inzetten op het verbeteren van het huidige assortiment. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid