McDonald’s opent 50ste McCafé in Nederland


Fastservice – McDonald’s opent vandaag in het McDonald’s Restaurant Enschede Woonplein haar 50ste McCafé in Nederland. Het concept deed in 2016 haar intrede en heeft sindsdien een gestage groei gekend. Eind dit jaar wil de fastserviceketen uitkomen op 100 locaties. De afgelopen twee jaar is het McCafé-concept ook steeds verder afgestemd op de wensen van de Nederlandse koffiedrinker. Speciaal opgeleide barista’s staan klaar om de koffiegebruikers van McCafé te voorzien van een keuze uit 14 koffievariaties, thee en patisserie als cheesecake, macarons en vers afgebakken cookies of croissants. Als McDonald’s er in slaagt is om eind dit jaar op ruim 100 restaurants met McCafé uit te komen wordt de keten een grote speler op de markt voor koffie buitenshuis. Duurzaam De gebruikte koffiebonen bij McCafé hebben het Rainforest Alliance-keurmerk. Het overgebleven koffiedik gaat naar Koffie Recycling Nederland (KRN), om het te laten bewerken tot bio-pellets en briketten. Hiermee zet McDonald’s haar reststoffen opnieuw in voor een duurzaam gebruik van al haar koffie. Bron: McDonald’s Fastservice – McDonald’s opent vandaag in het McDonald’s Restaurant Enschede Woonplein haar 50ste McCafé in Nederland. Het concept deed in 2016 haar intrede en heeft sindsdien een gestage groei gekend. Eind dit jaar wil de fastserviceketen uitkomen op 100 locaties. De afgelopen twee jaar is het McCafé-concept ook steeds verder afgestemd op de wensen van de Nederlandse koffiedrinker. Speciaal opgeleide barista’s staan klaar om de koffiegebruikers van McCafé te voorzien van een keuze uit 14 koffievariaties, thee en patisserie als cheesecake, macarons en vers afgebakken cookies of croissants. Als McDonald’s er in slaagt is om eind dit jaar op ruim 100 restaurants met McCafé uit te komen wordt de keten een grote speler op de markt voor koffie buitenshuis. Duurzaam De gebruikte koffiebonen bij McCafé hebben het Rainforest Alliance-keurmerk. Het overgebleven koffiedik gaat naar Koffie Recycling Nederland (KRN), om het te laten bewerken tot bio-pellets en briketten. Hiermee zet McDonald’s haar reststoffen opnieuw in voor een duurzaam gebruik van al haar koffie. Bron: McDonald’s

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duurzame Happy Meal speeltjes bij McDonald’s

Formulenieuws - Gasten van McDonald’s kunnen bij het Happy Meal kiezen voor een speeltje van Playmobil Wiltopia. De speeltjes vormen  onderdeel van de eerste duurzame lijn van Playmobil en zijn gebouwd rondom de natuur en wilde dieren. De speeltjes zijn gemaakt van PE Plastic, op een duurzame manier vervaardigd uit suikerriet.

Lees bericht


McDonald’s brengt Happy Meal voor volwassenen

Formulenieuws –McDonald’s biedt vanaf 27 februari een Happy Meal voor volwassenen. Hierbij heeft de gast de keuze tussen een Big Mac menu of een menu met 9 McNuggets. Daarnaast biedt het menu een speeltje als vanouds, namelijk een speciale collectors item ontworpen door het Amerikaanse talent Kerwin Frost.  Het McDonald’s Happy Meal voor volwassenen is uitsluitend als App Exclusive verkrijgbaar...

Lees bericht


McDonald’s ontwikkelt spin-off restaurantketen CosMc’s

Formulenieuws - McDonald's opende deze maand het eerste spin-offconcept met de naam CosMc's (uitgesproken als 'cosmics'). Het nieuwe format opende de deuren in de buitenwijk Bolingbrook, Illinois in Chicago. Het gaat bij CosMc’s om kleinere locaties met een assortiment dat zich meer richt op de middag.

Lees bericht


McDonald’s en Old Amsterdam vinden elkaar opnieuw

Formulenieuws - McDonald’s en Old Amsterdam hebben elkaar gevonden in de samenstelling van twee feestelijke burgers, namelijk de Homestyle Crispy Chicken met Old Amsterdam, die ook in een veggie-variant komt. McDonald’s en Old Amsterdam slaan voor de achtste keer de handen ineen.

Lees bericht

McDonald’s breidt keuze meatless uit en gaat gast ‘sturen’

Formulenieuws - McDonald’s breidt het assortiment vleesloze producten verder uit en gaat gasten in hun keuze meer sturen. De restaurantformule zet niet alleen vier nieuwe meatlessproducten op het menu, maar gaat die ook prominenter communiceren. McDonald’s hoopt hiermee routinematige keuzes van gasten te doorbreken.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid