McDonald’s stopt met TOP-sponsorschap Olympische Spelen


Fastservice - Restaurantketen McDonald’s stopt met onmiddellijke ingang met de sponsoring van de Olympische Spelen. McDonald’s was een van de hoofdsponsors van elke Olympische Spelen sinds de winterspelen van 1976 in het Oostenrijkse Innsbruck. De sponsoring door de grootste restaurantketen ter wereld van het grootste sportevenement ter wereld heeft door de jaren heen de nodige wenkbrauwen doen fronsen. Hamburgers, kipnuggets en frites horen niet bij topsport, zo klinkt al jaren de kritiek. McDonald’s is bij de Olympische Spelen niet alleen in geld een van de grootste sponsors, tijdens de spelen is het merk ook een van de meest zichtbare met tientallen McDonald’s restaurants in en om het Olympische dorp, beschikbaar voor zowel bezoekers als atleten. Tijdens de spelen van 2012 had McDonald’s in het Queen Elizabeth Olympic Park in London hun grootste restaurant ooit. De 3000 vierkante meter grote vestiging met twee verdiepingen telde 1500 zitplaatsen. Tijdens de spelen van Rio had McDonald’s 34 restaurants op en rond het Olympische terrein. Onverwacht De aankondiging om met onmiddellijke ingang met de sponsoring van de Olympische Spelen te stoppen, komt onverwacht. In 2012 werd nog een nieuw honderd miljoen dollar omvattend contract met het IOC afgesproken tot en met de spelen van 2020. McDonald’s heeft aangegeven de sponsoring van de winterspelen van februari 2018 in Pyeongchang (Zuid-Korea) nog wel voor haar rekening te nemen. Hier zullen voor de voorlopig laatste keer restaurants van de hamburgerketen te vinden zijn in het Olympische park en atletendorp. Het IOC heeft aangegeven dat het nog geen vervanger uit de internationale voedingswereld op het oog heeft. Met het vertrek van McDonald’s blijven er nog twaalf TOP-sponsors van het IOC over: Alibaba, Atos, Bridgestone, Coca-Cola, Dow, General Electric, Omega, Panasonic, P&G, Samsung, Toyota en Visa. Bron: @FoodClicks Fastservice - Restaurantketen McDonald’s stopt met onmiddellijke ingang met de sponsoring van de Olympische Spelen. McDonald’s was een van de hoofdsponsors van elke Olympische Spelen sinds de winterspelen van 1976 in het Oostenrijkse Innsbruck. De sponsoring door de grootste restaurantketen ter wereld van het grootste sportevenement ter wereld heeft door de jaren heen de nodige wenkbrauwen doen fronsen. Hamburgers, kipnuggets en frites horen niet bij topsport, zo klinkt al jaren de kritiek. McDonald’s is bij de Olympische Spelen niet alleen in geld een van de grootste sponsors, tijdens de spelen is het merk ook een van de meest zichtbare met tientallen McDonald’s restaurants in en om het Olympische dorp, beschikbaar voor zowel bezoekers als atleten. Tijdens de spelen van 2012 had McDonald’s in het Queen Elizabeth Olympic Park in London hun grootste restaurant ooit. De 3000 vierkante meter grote vestiging met twee verdiepingen telde 1500 zitplaatsen. Tijdens de spelen van Rio had McDonald’s 34 restaurants op en rond het Olympische terrein. Onverwacht De aankondiging om met onmiddellijke ingang met de sponsoring van de Olympische Spelen te stoppen, komt onverwacht. In 2012 werd nog een nieuw honderd miljoen dollar omvattend contract met het IOC afgesproken tot en met de spelen van 2020. McDonald’s heeft aangegeven de sponsoring van de winterspelen van februari 2018 in Pyeongchang (Zuid-Korea) nog wel voor haar rekening te nemen. Hier zullen voor de voorlopig laatste keer restaurants van de hamburgerketen te vinden zijn in het Olympische park en atletendorp. Het IOC heeft aangegeven dat het nog geen vervanger uit de internationale voedingswereld op het oog heeft. Met het vertrek van McDonald’s blijven er nog twaalf TOP-sponsors van het IOC over: Alibaba, Atos, Bridgestone, Coca-Cola, Dow, General Electric, Omega, Panasonic, P&G, Samsung, Toyota en Visa. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid