McDonald's verkoopt weer meer hamburgers in Nederland


Fastservice - McDonald’s is crisisbestendig. De fastfoodketen noteerde in Nederland een omzet van 647 miljoen euro. Dat is 3,3 procent meer dan in 2011. Gemiddeld besteden klanten er nu 7 euro. Dit blijkt uit cijfers die de Nederlandse tak van het bedrijf woensdag naar buiten bracht. De omzetontwikkeling stemt algemeen directeur Jo Sempels tevreden. “Als je daarbij bedenkt dat mensen door de crisis over het algemeen juist minder buiten de deur zijn gaan eten, is dat een resultaat om trots op te zijn.” McDonald’s vaart scherp op prijs. Onder meer met Euroknallers lukt het McDonald’s nog steeds om nieuwe klanten te binden. “We zijn wel voorzichtig de inflatie klakkeloos toe te passen op onze prijzen. De consument geeft hierdoor gemiddeld nog steeds 7 euro uit per bezoek.” McDonald's betreurt het wel dat verschillende andere winkels en snackzaken onlangs in opspraak raakten nadat paardenvlees in hun producten was aangetroffen. Zo'n voedselcrisis benadrukt nogmaals het belang, de noodzakelijkheid om je voedselketen te kennen en te beheersen, luidt het officiële standpunt van het hamburgerrestaurant.   Bron: FoodClicks/AD

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid