‘Meer focus op gezonde producten bij tweede Jumbo Foodmarkt in Amsterdam-Noord'


Formulenieuws – Aan het eind van dit jaar gaat een tweede Jumbo Foodmarkt open in Amsterdam-Noord. In de vestiging komt meer focus op gezonde en verse producten. Dat heeft CEO Frits van Eerd laten weten bij de presentatie van de halfjaarcijfers van Jumbo. De eerste Jumbo Foodmarkt in Breda is nu anderhalf jaar open is volgens de topman van Jumbo Supermarkten een succes. “De omzetten liggen boven verwachting en stijgen nog steeds door en de klantwaardering is onovertroffen.” De nieuwe vestiging in Amsterdam-Noord  – die zo’n 2.600 vierkante meter groot wordt – zal nóg meer focus liggen op gezonde en verse producten, zo laat Van eerd weten. "Ook hier geldt dat de klant er zelf voor kan kiezen om enkel de ingrediënten te kopen, producten kant-en-klaar mee naar huis te nemen of er ter plaatse van te genieten in het Foodmarkt Café." In verschillende andere Jumbo winkels worden de komende tijd meer Foodmarkt elementen – zoals een grote visafdeling of pizzabakkerij – toegevoegd. Het familiebedrijf is voornemens om in de komende jaren meer Jumbo Foodmarkten te openen op nader te bepalen locaties. Bovendien gaat Jumbo in het laatste kwartaal van 2014 starten met haar e-commerce activiteiten. Klanten kunnen vanaf dat moment online boodschappen doen en deze afhalen in diverse Jumbo winkels en bij stand-alone pick-up-points. Van Eerd: “Online winkelen bij Jumbo wordt net zo bijzonder als boodschappen doen in de Jumbo winkels en Jumbo Foodmarkt. Vanzelfsprekend vertalen we onze formule met de laagste prijs, het grootste assortiment en de beste service ook online door. We gaan er alles aan doen om ook daar alle verwachtingen te overtreffen.” De consumentenomzet onder de Jumbo formule bedroeg in het eerste halfjaar €2.502 miljoen; een stijging van ruim 26% t.o.v. de eerste helft van 2013. Naast de groei uit de toename van het aantal winkels, bedroeg Jumbo’s autonome omzetgroei 3,4% bij een gemiddelde marktgroei van -0,2% (bron: GfK). Jumbo is momenteel volop bezig met de integratie van de C1000 winkels en de ombouw van de supermarkten naar Jumbo. De consumentenomzet onder de C1000 formule kwam in de eerste helft van dit jaar uit op €1.258 miljoen. Deze omzetdaling van 33% is een rechtstreeks gevolg van de sterke afname van het aantal C1000 winkels en is in lijn met de geplande afbouw van deze formule. De geconsolideerde omzet van Jumbo Groep Holding over de eerste helft van 2014 komt uit op €3.760 miljoen, een daling van 2,5% vanwege de levering van 20 C1000 vestigingspunten aan Ahold en Coop. Het marktaandeel van Jumbo Groep Holding is op dit moment 20% (14% Jumbo en 6% C1000). Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid