Meer keuze in gezonde producten bij dagje uit, maar kinderaanbod blijft beperkt
Leisure - Tijdens een dagje uit hebben consumenten steeds meer keuze uit gezonde producten, het gezonde aanbod voor kinderen blijft echter nog steeds beperkt. Dit blijkt uit onderzoek dat Schuttelaar & Partners heeft uitgevoerd naar het aanbod van gezonde voeding bij 47 attractieparken, dierentuinen, musea en sportcentra. In het onderzoek dat voor het tweede jaar op rij is gehouden, werd onder meer gekeken naar het aanbod van bruin brood, salade en fruit. In vergelijking met vorig jaar steeg het aanbod gezonde producten licht. Zeven van de 47 dagattracties scoorden maximaal; zij bieden hun gasten keuze uit alle gezonde producten die in het onderzoek zijn meegenomen. Het aanbod van gezonde producten voor kinderen blijft echter nog steeds achter. Slechts een kwart van de dagattracties biedt gezonde producten aan speciaal voor kinderen. Op de vraag waarom het gezonde kinderaanbod zo laag is geven de dagattracties aan dat er weinig vraag naar is. Mensen zijn een dagje uit en zien daarom een ongezonde snack of menu sneller door de vingers of vinden zelfs dat het er bij hoort. Taskforce “Er zijn gelukkig steeds meer dagattracties die experimenteren met nieuwe producten en die meer variatie brengen”, zegt Suzanne van der Pijll van Schuttelaar & Partners. “Ook zie ik dat ongezonde producten vervangen worden voor meer gezonde producten met minder zout, suiker en vet.” Elf aanbieders van een dagje uit hebben zich inmiddels verenigd in de Taskforce Gezond Uit. Dit zijn Burgers’ Zoo, Dierenpark Amersfoort, Beekse Bergen, Toverland, Apenheul, Artis, Dolfinarium, Duinrell, Wildlands, Nemo en Het Scheepvaartmuseum. De Taskforce-leden gaan gezamenlijk op zoek naar de beste en meest succesvolle voorbeelden van een gezonde keuze voor de bezoeker van een dagje uit. Zij hebben zichzelf tot doel gesteld het aanbod en de vraag van gezonde producten in de leisuresector te verhogen. Bron: @FoodClicks Leisure - Tijdens een dagje uit hebben consumenten steeds meer keuze uit gezonde producten, het gezonde aanbod voor kinderen blijft echter nog steeds beperkt. Dit blijkt uit onderzoek dat Schuttelaar & Partners heeft uitgevoerd naar het aanbod van gezonde voeding bij 47 attractieparken, dierentuinen, musea en sportcentra. In het onderzoek dat voor het tweede jaar op rij is gehouden, werd onder meer gekeken naar het aanbod van bruin brood, salade en fruit. In vergelijking met vorig jaar steeg het aanbod gezonde producten licht. Zeven van de 47 dagattracties scoorden maximaal; zij bieden hun gasten keuze uit alle gezonde producten die in het onderzoek zijn meegenomen. Het aanbod van gezonde producten voor kinderen blijft echter nog steeds achter. Slechts een kwart van de dagattracties biedt gezonde producten aan speciaal voor kinderen. Op de vraag waarom het gezonde kinderaanbod zo laag is geven de dagattracties aan dat er weinig vraag naar is. Mensen zijn een dagje uit en zien daarom een ongezonde snack of menu sneller door de vingers of vinden zelfs dat het er bij hoort. Taskforce “Er zijn gelukkig steeds meer dagattracties die experimenteren met nieuwe producten en die meer variatie brengen”, zegt Suzanne van der Pijll van Schuttelaar & Partners. “Ook zie ik dat ongezonde producten vervangen worden voor meer gezonde producten met minder zout, suiker en vet.” Elf aanbieders van een dagje uit hebben zich inmiddels verenigd in de Taskforce Gezond Uit. Dit zijn Burgers’ Zoo, Dierenpark Amersfoort, Beekse Bergen, Toverland, Apenheul, Artis, Dolfinarium, Duinrell, Wildlands, Nemo en Het Scheepvaartmuseum. De Taskforce-leden gaan gezamenlijk op zoek naar de beste en meest succesvolle voorbeelden van een gezonde keuze voor de bezoeker van een dagje uit. Zij hebben zichzelf tot doel gesteld het aanbod en de vraag van gezonde producten in de leisuresector te verhogen. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek