Melkunie start ludieke ‘vlafie’-actie tegen eenzaamheid ouderen


Industrie - Melkunie komt op een ludieke manier in actie voor het Ouderenfonds in haar strijd tegen eenzaamheid onder ouderen. Met de consumentenactie ‘Maak een vlafie met je oma’ wil het zuivelmerk extra bezoeken aan ouderen stimuleren en tegelijkertijd helpen bij het realiseren van ‘sociale ontmoetingstuinen’. Het Ouderenfonds en de Stichting DoSocial, waar Arla Foods deel vanuit maakt, werken samen in de strijd tegen eenzaamheid bij ouderen. Door bezuinigingen in de zorg is er steeds minder aandacht voor het welzijn van ouderen. Eenzaamheid bij ouderen wordt hierdoor een steeds groter probleem. Directeur Nationaal Ouderenfonds Jan Romme: “Wij zien het initiatief als een goed voorbeeld hoe het bedrijfsleven kan helpen bij het voorkomen en bestrijden van eenzaamheid. Door zelf en met inzet van hun klanten onze projecten daadwerkelijk te realiseren.” De actie is simpel: iedereen met een pak van Meluknie maakt een ‘vlafie’ – ofwel een selfie van het toetjesmoment – en stuurt de afbeelding op naar melkunie.nl/dosocial. Bij 5.000 vlafies doneert Melkunie één ontmoetingstuin aan het Ouderenfonds. Het Melkunie-team gaf zelf de aftrap voor de actie door met bewoners van Huize Sint Jozef in Nijkerk een dagje op stap te gaan. Bron: Arla Foods

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid