Merkwaarde Heineken flink gegroeid


Merken – De waarde van het merk Heineken is het afgelopen jaar flink gegroeid. De waarde van de Nederlandse bierbrouwer steeg met maar liefst 36% tot ruim 8 miljard dollar. Heineken is daarmee het op twee na grootste biermerk wereldwijd na de Amerikaanse biermerken Bud Light en Budweiser. Dit blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Millward Brown. “Heineken heeft dit vooral te danken aan de groei die de biermarkt internationaal doormaakt”, zegt onderzoeker Rob van Benthem tegen de Telegraaf. “Het concern heeft handig ingespeeld op de groei in opkomende markten. Heineken heeft zich verder goed gepositioneerd als internationaal biermerk. Denk daarbij aan sponsoring van een evenement zoals de Champions League dat wereldwijd wordt bekeken.” Apple is met $185 miljard opnieuw het meest waardevolle merk. De tech- en telecombedrijven domineren sowieso de top tien van meest waardevolle merken. De merken blijven groeien omdat internet, smartphones, tablets en sociale media niet meer weg zijn te denken uit ons dagelijks leven. Naast Apple, Google en IBM is er ook nog plaats voor AT&T, China Mobile en Microsoft. McDonald’s, Coca-Cola, Marlboro en Visa maken het rijtje compleet. De honderd meest waardevolle merken zijn vorig jaar ondanks de economische crisis in waarde gestegen. De gezamenlijke waarde ging 8% omhoog tot 2600 miljard dollar. Sinds 2006 is er sprake van een stijging van 77%.   Bron: De Telegraaf

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid