Minder cafés, gasttevredenheid onverminderd hoog


Horeca – Hoewel er een veldslag plaatsvindt in het Nederlandse cafélandschap, is de gast er onverminderd tevreden. Gemiddeld krijgen de cafés in Nederland een 7,9. Men is vooral tevreden over de service en de kwaliteit, zo blijkt uit het Nationaal Formule Onderzoek (NFO) waarover FoodClicks deze week bericht. Het NFO is een gezamenlijk initiatief van @FoodClicks en onderzoeksbureau Foodstep. De uitkomsten van het NFO zijn gebaseerd op de Horecamonitor, een uitgebreid consumentenonderzoek in de jaren 2011, 2012, 2013 en 2014 (eerste half jaar). Het blijkt dat de cafés net als vorig jaar worden gewaardeerd met een 7,9. De gast is er over het algemeen erg te spreken over de kwaliteit en de service. Op het aspect prijs valt nog wel winst te behalen, gemiddeld krijgen de cafés hiervoor een 7,4. De uitkomsten van het onderzoek, waarover FoodClicks deze week in de printuitgave uitgebreid bericht, komen op het moment waarop duidelijk wordt dat in ons land het aantal cafébars in slechts vijf jaar tijd zijn gedaald van 8400 tot 7200. Banken spreken inmiddels over een kaalslag, want in 2001 waren er nog 11.000 cafés in ons land. Brouwers tuimelen momenteel over elkaar heen om te redden wat er te redden valt. Het ene na het andere verkooppunt sluit noodgedwongen zijn deuren, zo bericht ook De Telegraaf vandaag. Marktleider Heineken kreeg de zwaarste klappen. Het populaire biermerk zag in slechts vijf jaar tijd het aantal verkooppunten in de horeca met 10 procent teruglopen. Landelijk gezien daalde het van 38,1 procent in het tweede kwartaal van 2010 tot 34,4 procent in het tweede kwartaal van dit jaar. Lees meer over het Nationaal Formule Onderzoek in de komende uitgave van @FoodClicks, die deze week verschijnt. Daarin een volledig overzicht van de gasttevredenheid in de verschillende segmenten van het foodservicekanaal. In de editie die hierop volgt zet @FoodClicks alle formules op een rij. Welke foodserviceketen wordt het best gewaardeerd door de gasten en volgt Marriot Hotels (2013) op als winnaar van het NFO? Abonneren op @FoodClicks kan hier. Bron: FoodClicks/De Telegraaf

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid