Nederland krijgt eerste Nationale Boerenkooldag


Campagne - Met dank aan de campagne ‘Boerenkool Very Kool’ die afgelopen maandag startte krijgt Nederland op 24 oktober een officiële Nationale Boerenkooldag. De boerenkoolcampagne moet consument inspireren tot het eten van meer groente. De Verenigde Staten hebben al een Nationale Boerenkooldag, en Nederland kan als typisch boerenkoolland natuurlijk niet achterblijven, schrijven de initiatiefnemers. De campagne moet de boerenkool in het zonnetje zetten als veelzijdige oer-Hollandse groente, die past binnen een gezonde en bewuste leefstijl. In de Nederlandse eetcultuur is de boerenkool een vaste waarde. Onder de naam ‘Kale’ werd boerenkool dé hype in de Verenigde Staten, onder andere aangevoerd door actrice Gwyneth Paltrow, die boerenkool graag verwerkt in haar dagelijkse groene smoothie. Speciaal voor de eerste Nationale Boerenkooldag is er zelfs een boerenkooltrui ontworpen. Dit is een knipoog naar de Kale-trui die zangeres Beyonce in haar videoclip droeg. De trui wordt deze week gratis uitgedeeld door verschillende winkels in Amsterdam, zoals T.I.T.S, Geitenwollenwinkel, Local Goods Store en KO. Vanaf zaterdag is de trui ook te koop via www.boerenkool.nl. Koninklijke VEZET, de initiatiefnemer van de campagne en producent van oplossingen met boerenkool, hoopt dat de campagne bijdraagt aan één van de grootste uitdagingen van deze tijd: mensen meer groente laten eten. De boerenkoolcampagne en de Nationale Boerenkooldag zijn initiatieven van Koninklijke VEZET in samenwerking met hun boerenkooltelers en Albert Heijn. Bron: VEZET

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid