Nederlandse familiefondsen investeren 100 miljoen in online supermarkt Picnic


Bezorging - Een aantal Nederlandse familiefondsen gaat gezamenlijk 100 miljoen euro investeren in de online supermarkt Picnic. De investeringen worden gedaan door NPM Capital, de participatiemaatschappij van familiebedrijf SHV Holdings en de beleggingsfondsen De Hoge Dennen, Hoyberg en Finci. De investering stelt de websuper in staat om de ambitieuze groeiplannen die het heeft te verwezenlijken. NPM investeert voor lange termijn in Nederlandse ondernemingen met een duurzame missie. “Picnic is typisch een bedrijf dat in onze langetermijnstrategie past”, zegt managing director Bart Coopmans van NPM. “Een geweldige Nederlandse innovatie met een sterk merk, een ambitieus team en enorme potentie. Wij zijn er trots op dat wij hiervan deel uit kunnen maken.” Melkboer Picnic begon anderhalf jaar geleden met het bezorgen van boodschappen en maakt sindsdien een snelle groei door. De bezorgservice is onder meer actief in Utrecht, Amersfoort en Almere en kondigde onlangs aan ook te starten in onder meer Delft, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Ede en Veenendaal. De komende jaren wil het bedrijf in meer steden gaan bezorgen. Daarbij streeft het ernaar dit jaar aan ruim 2000 mensen werkgelegenheid te bieden. “We zijn een moderne melkboer die alles heeft, voor iedereen betaalbaar is en altijd voor je klaarstaat”, aldus mede-oprichter Joris Beckers. “De gigantische belangstelling van klanten in iedere stad waar we opengaan, heeft ons het vertrouwen gegeven om onze service nu zo snel mogelijk in heel Nederland voor iedereen beschikbaar te maken en zo de meest duurzame supermarkt ter wereld te worden.” Picnic is een initiatief van de ondernemers Joris Beckers, Frederik Nieuwenhuys, Michiel Muller, Bas Verheijen, Bouke van der Wal en Gerard Scheij. Bron: @FoodClicks Bezorging - Een aantal Nederlandse familiefondsen gaat gezamenlijk 100 miljoen euro investeren in de online supermarkt Picnic. De investeringen worden gedaan door NPM Capital, de participatiemaatschappij van familiebedrijf SHV Holdings en de beleggingsfondsen De Hoge Dennen, Hoyberg en Finci. De investering stelt de websuper in staat om de ambitieuze groeiplannen die het heeft te verwezenlijken. NPM investeert voor lange termijn in Nederlandse ondernemingen met een duurzame missie. “Picnic is typisch een bedrijf dat in onze langetermijnstrategie past”, zegt managing director Bart Coopmans van NPM. “Een geweldige Nederlandse innovatie met een sterk merk, een ambitieus team en enorme potentie. Wij zijn er trots op dat wij hiervan deel uit kunnen maken.” Melkboer Picnic begon anderhalf jaar geleden met het bezorgen van boodschappen en maakt sindsdien een snelle groei door. De bezorgservice is onder meer actief in Utrecht, Amersfoort en Almere en kondigde onlangs aan ook te starten in onder meer Delft, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Ede en Veenendaal. De komende jaren wil het bedrijf in meer steden gaan bezorgen. Daarbij streeft het ernaar dit jaar aan ruim 2000 mensen werkgelegenheid te bieden. “We zijn een moderne melkboer die alles heeft, voor iedereen betaalbaar is en altijd voor je klaarstaat”, aldus mede-oprichter Joris Beckers. “De gigantische belangstelling van klanten in iedere stad waar we opengaan, heeft ons het vertrouwen gegeven om onze service nu zo snel mogelijk in heel Nederland voor iedereen beschikbaar te maken en zo de meest duurzame supermarkt ter wereld te worden.” Picnic is een initiatief van de ondernemers Joris Beckers, Frederik Nieuwenhuys, Michiel Muller, Bas Verheijen, Bouke van der Wal en Gerard Scheij. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid