Nederlandse Hands Off My Chocolate valt in de smaak bij Amerikanen
Zoetwaren - Chocoladeliefhebbers in de Verenigde Staten kunnen sinds kort genieten van de uit Nederland afkomstige Hands Off My Chocolate chocoladerepen. Tijdens de eind juni gehouden Fancy Food Show in New York zijn veel orders geschreven en de Amerikaanse supermarktreus Wholefoods heeft belangstelling voor de Nederlandse chocolade, aldus ondernemers Thomas de Groen en Kitty Smeeten, die in 2013 met het merk zijn gestart. Hands Off My Chocolate biedt verantwoorde chocolade in zeven varianten. Het merk ondersteunt de cacaoboeren in de ‘Cocoa Horizons Foundation’ en draagt 10% van de winst af voor projecten voor boeren in West Afrika. Naast export naar Amerika heeft Hands Off groeiplannen in Nederland. Zo komt er binnenkort een nieuwe smaak op de markt en zijn de ondernemers bezig met de ontwikkeling van andere productgroepen. De repen zijn onder meer te koop bij Marqt, op Schiphol en in diverse supermarkten. Bron: @FoodClicks
Zoetwaren - Chocoladeliefhebbers in de Verenigde Staten kunnen sinds kort genieten van de uit Nederland afkomstige Hands Off My Chocolate chocoladerepen. Tijdens de eind juni gehouden Fancy Food Show in New York zijn veel orders geschreven en de Amerikaanse supermarktreus Wholefoods heeft belangstelling voor de Nederlandse chocolade, aldus ondernemers Thomas de Groen en Kitty Smeeten, die in 2013 met het merk zijn gestart. Hands Off My Chocolate biedt verantwoorde chocolade in zeven varianten. Het merk ondersteunt de cacaoboeren in de ‘Cocoa Horizons Foundation’ en draagt 10% van de winst af voor projecten voor boeren in West Afrika. Naast export naar Amerika heeft Hands Off groeiplannen in Nederland. Zo komt er binnenkort een nieuwe smaak op de markt en zijn de ondernemers bezig met de ontwikkeling van andere productgroepen. De repen zijn onder meer te koop bij Marqt, op Schiphol en in diverse supermarkten. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Verkoop Fairtrade producten stijgt met 6%
Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.
Lees berichtHands Off lanceert plantaardige chocolate chip cookies
Introductie - Hands Off, het bedrijf dat duurzame en plantaardige chocolade maakt, komt plantaardige chocolate chip cookies. Met deze lancering zet Hands Off een nieuwe stap in hun missie om de lekkerste duurzame chocoladeproducten te maken.
Lees berichtSusanne Claessen nieuwe Global marketing manager Vinada
Benoeming - Vinada, het alcoholvrije wijnmerk, heeft Susanne Claessen aangesteld als Global Marketing Manager. Claessen wordt bij Vinada eindverantwoordelijk voor het wereldwijde strategische marketing- en merkbeleid.
Lees berichtMarcin Dobrock nieuwe topman Mondelez Benelux
Benoeming - Mondelēz International benoemt Marcin Dobrock als Vice President & Managing Director van Mondelēz International in de Benelux. Hij volgt in die functie Jan Willem Balk op.
Lees berichtCoco & Sebas neemt zestien Leonidas-locaties over
Overname - Het Brabantse premium chocolademerk Coco & Sebas heeft overeenstemming bereikt met de curator van Handelsonderneming Min B.V. over de doorstart van het grootste deel van de door haar geëxploiteerde Leonidas-winkels en de distributieactiviteiten in Roosendaal.
Lees berichtPauwels Engineering nieuwe eigenaar Lovechock
Overname - Om de toekomstvisie van het bedrijf te versterken heeft Lovechock BV de krachten gebundeld met het Belgische familiebedrijf Pauwels Engineering NV. Door de fusie kan Lovechock, dat op een duurzame wijze chocolade maakt, sneller groeien.
Lees bericht