Nederlandse hotelgast wil gemak en luxe


Onderzoek – De Nederlandse hotelbezoeker wil gemak en luxe, maar daar niet te veel voor betalen. Zes op de tien Nederlanders heeft het afgelopen jaar in een hotel overnacht. Dit blijkt uit onderzoek van AccorHotels. Opvallend is dat het merendeel (97%) wel ontbijt in het hotel. Bij dat ontbijt worden wel luxe producten verwacht, maar echt luxe ontbijten met champagne is aan de Nederlander niet besteed. Slechts 2% vindt champagne onmisbaar bij het ontbijt. Naast koffie en/of thee wil de hotelbezoeker het liefst verse sapjes, croissants en vers fruit. Dit staat boven kaas, vleeswaren en cornflakes bijvoorbeeld. De hotelbezoeker gaat niet uit ontbijten, maar kiest voor een ontbijt in het hotel vanwege het gemak (37%) of omdat het inbegrepen zit in de prijs (21%). Ongeveer één derde van de Nederlandse hotelgasten maakt wel eens gebruik van roomservice. Degenen die dit doen, gebruiken het met name voor ontbijt of diner. Vrouwen kiezen roomservice vooral voor ontbijt op bed (34%). Mannen maken gebruik van deze service om laat nog iets te kunnen eten (36%). Ook het dineren in het hotel doet de bezoeker voornamelijk vanwege het gemak (33%). De prijs speelt ook een grote rol. Bijna 15% geeft aan in het hotel te eten als het diner bij de prijs inbegrepen zit. Hotelbezoekers die een drankje drinken in de bar van het hotel, doen dit met name omdat het gemakkelijk is dat je dan niet meer weg hoeft (35,5%). 60% wil meer dan alleen een drankje en bestelt er ook nog iets te snacken erbij. Mannen (45%) nemen sneller iets te eten bij hun drankje dan vrouwen (33%). Bron: AccorHotels

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid