Nestlé gaat koffie van Starbucks buiten de winkels verkopen


Koffiemarkt - Het Zwitserse levensmiddelenconcern Nestlé heeft een overeenkomst gesloten met de Amerikaanse koffieketen Starbucks. Het bedrijf gaat wereldwijd de producten van Starbucks buiten de filialen van de populaire koffieketen verkopen. Nestlé betaalt Starbucks eenmalig 7,2 miljard dollar voor de samenwerking, ruim 6 miljard euro. Nestlé krijgt daarmee het alleenrecht op de verkoop van alle verpakte Starbucks-producten, d.w.z. de koffieproducten. De zogeheten ready-to-drinkkoffie, -thee en -sappen van Starbucks vallen buien de overeenkomst. Verwacht wordt dat de overeenkomst eind dit jaar wordt afgerond. Bron: @FoodClicks Koffiemarkt - Het Zwitserse levensmiddelenconcern Nestlé heeft een overeenkomst gesloten met de Amerikaanse koffieketen Starbucks. Het bedrijf gaat wereldwijd de producten van Starbucks buiten de filialen van de populaire koffieketen verkopen. Nestlé betaalt Starbucks eenmalig 7,2 miljard dollar voor de samenwerking, ruim 6 miljard euro. Nestlé krijgt daarmee het alleenrecht op de verkoop van alle verpakte Starbucks-producten, d.w.z. de koffieproducten. De zogeheten ready-to-drinkkoffie, -thee en -sappen van Starbucks vallen buien de overeenkomst. Verwacht wordt dat de overeenkomst eind dit jaar wordt afgerond. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht



Nestlé komt met eerste KitKat met traceerbare cacao

Introductie - Nestlé introduceert de eerste KitKat ‘Breaks for Good’ die gemaakt is met traceerbare cacaomassa. De basis voor de KitKat is afkomstig van bonen die verbouwd zijn door de boerengezinnen die deelnemen aan het Income Accelerator programma van Nestlé.

Lees bericht

Nederlander besteedt €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens

Onderzoek  – Nederlanders hebben het afgelopen jaar €1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek lag op €15. Het meest wordt uitgegeven bij lunchrooms zoals Anne&Max, namelijk gemiddeld €28, en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.

Lees bericht


Starbucks opent honderdste locatie in Nederland

Formulenieuws – Woensdag 20 december opent Starbucks een nieuwe locatie in Capelle aan den IJssel. Deze locatie wordt de honderdste locatie van Starbucks in Nederland. De nieuwe vestiging is gelegen in winkelcentrum Koperwiek, een winkelcentrum met meer dan 80 winkels en horecagelegenheden.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid