Nestlé viert 150-jarig jubileum, grote verbondenheid met Nederland


Bedrijfsnieuws - Nestlé, de grootste voedingsmiddelenproducent te wereld, bestaat dat jaar 150 jaar. Het bedrijf is in anderhalve eeuw uitgegroeid tot een organisatie met wereldwijd meer dan 2000 merken. Nederland speelt een zeer grote rol in de geschiedenis van het Zwitserse bedrijf. Nestlé en Nederland zijn met elkaar verbonden sinds 1869, toen hier de eerste producten van Nestlé verkrijgbaar waren. Nederlanders hebben sindsdien een grote bijdrage geleverd aan waar Nestlé 150 jaar later staat. “Nederland en Nederlanders hebben een belangrijke rol gespeeld in het wereldwijde succes van Nestlé”, zegt CEO Marc Boersch van Nestlé Nederland. “Zo zijn Bros en Felix typisch Hollandse producten, heeft een Nederlander Nespresso internationaal groot gemaakt en in onze babyvoedingsfabriek in Nunspeet maken we onder meer specialistische babyvoeding voor baby’s met een eiwitallergie bestemd voor de hele wereld. Het Nederlandse talent dat bij ons werkt, de aanwezige kennis over voedingsmiddelentechnologie en de typisch Nederlandse hang naar innovatie en ontwikkeling zijn een perfecte bodem voor Nestlé’s ambitie gebleken en zeer waardevol.” Babyvoeding Nestlé is in 1866 opgericht door Henri Nestlé en zijn echtgenote Clémentine. Henri, apothekersassistent en scheikundige, was als kind de helft van zijn dertien broers en zusjes verloren aan ondervoeding nog voordat zij volwassen waren. Clémentine had eveneens met deze kindersterfte te maken gehad, omdat haar vader liefdadigheidsarts was. Vanuit hun gedeelde persoonlijke achtergrond waren zij bijzonder gedreven om bij te dragen aan het verminderen van kindersterfte. Samen met wetenschappers en artsen ontwikkelden zij daarom de allereerste babyvoeding - ‘Farine Lactée’- voor die gevallen waarin moeders niet in staat waren hun kind borstvoeding te geven. Missie Centraal in het bedrijf van Henri en Clémentine Nestlé stond hun missie ‘caring about people’ en volgens Boersch geldt dat 150 jaar later nog steeds. “Het doel dat de oprichters zichzelf stelden, ‘zorgen voor mensen’, is tot op de dag van vandaag in onze organisatie voelbaar. Wij richten ons op voeding, gezondheid en welzijn van mensen en stellen dat centraal in het maken van onze beslissingen”, aldus Boersch. Als grootste voedingsmiddelenbedrijf ter wereld produceert Nestlé ruim 2000 merken, waaronder Nescafé, Nespresso, Maggi, KitKat en Bros, Nestlé babyvoeding zoals Nestlé PyjamaPapje en Nan Optipro, water waaronder San Pellegrino en Vittel en voeding voor honden en katten zoals Felix, Bonzo en Purina One. Nestlé Nederland telt ruim duizend medewerkers en behaalde over 2015 een omzet van ruim 600 miljoen euro. Bron: Nestlé/@FoodClicks

Bedrijfsnieuws - Nestlé, de grootste voedingsmiddelenproducent te wereld, bestaat dat jaar 150 jaar. Het bedrijf is in anderhalve eeuw uitgegroeid tot een organisatie met wereldwijd meer dan 2000 merken. Nederland speelt een zeer grote rol in de geschiedenis van het Zwitserse bedrijf. Nestlé en Nederland zijn met elkaar verbonden sinds 1869, toen hier de eerste producten van Nestlé verkrijgbaar waren. Nederlanders hebben sindsdien een grote bijdrage geleverd aan waar Nestlé 150 jaar later staat. “Nederland en Nederlanders hebben een belangrijke rol gespeeld in het wereldwijde succes van Nestlé”, zegt CEO Marc Boersch van Nestlé Nederland. “Zo zijn Bros en Felix typisch Hollandse producten, heeft een Nederlander Nespresso internationaal groot gemaakt en in onze babyvoedingsfabriek in Nunspeet maken we onder meer specialistische babyvoeding voor baby’s met een eiwitallergie bestemd voor de hele wereld. Het Nederlandse talent dat bij ons werkt, de aanwezige kennis over voedingsmiddelentechnologie en de typisch Nederlandse hang naar innovatie en ontwikkeling zijn een perfecte bodem voor Nestlé’s ambitie gebleken en zeer waardevol.” Babyvoeding Nestlé is in 1866 opgericht door Henri Nestlé en zijn echtgenote Clémentine. Henri, apothekersassistent en scheikundige, was als kind de helft van zijn dertien broers en zusjes verloren aan ondervoeding nog voordat zij volwassen waren. Clémentine had eveneens met deze kindersterfte te maken gehad, omdat haar vader liefdadigheidsarts was. Vanuit hun gedeelde persoonlijke achtergrond waren zij bijzonder gedreven om bij te dragen aan het verminderen van kindersterfte. Samen met wetenschappers en artsen ontwikkelden zij daarom de allereerste babyvoeding - ‘Farine Lactée’- voor die gevallen waarin moeders niet in staat waren hun kind borstvoeding te geven. Missie Centraal in het bedrijf van Henri en Clémentine Nestlé stond hun missie ‘caring about people’ en volgens Boersch geldt dat 150 jaar later nog steeds. “Het doel dat de oprichters zichzelf stelden, ‘zorgen voor mensen’, is tot op de dag van vandaag in onze organisatie voelbaar. Wij richten ons op voeding, gezondheid en welzijn van mensen en stellen dat centraal in het maken van onze beslissingen”, aldus Boersch. Als grootste voedingsmiddelenbedrijf ter wereld produceert Nestlé ruim 2000 merken, waaronder Nescafé, Nespresso, Maggi, KitKat en Bros, Nestlé babyvoeding zoals Nestlé PyjamaPapje en Nan Optipro, water waaronder San Pellegrino en Vittel en voeding voor honden en katten zoals Felix, Bonzo en Purina One. Nestlé Nederland telt ruim duizend medewerkers en behaalde over 2015 een omzet van ruim 600 miljoen euro. Bron: Nestlé/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid