Nestle zet koffie op de kaart in China


Industrie - Nestle ziet met koffie kansen in China. Het grootste voedingsconcern ter wereld investeert 16 miljoen dollar in een koffiecentrum in China in een poging de koffieconsumptie in het land verder aan te jagen. “De koffie industrie op het vasteland van China heeft heel veel ruimte om te groeien omdat de consumptie daar ten opzichte van andere regio's nog relatief laag is”, zei Heiko Schipper, directeur van Nestle in China, op dinsdag in een interview met persbureau Bloomberg in Sjanghai. Om de koffieconsumptie te stimuleren komt er een nieuw koffiecentrum in de zuidelijk Yunnan. Daar gaat het voedingsconcern 5.000 boeren, agronomen en koffie-professionals trainen. Ook implementeert Nestle er een koffie testlaboratorium en een onderwijscentrum voor consumenten. “Koffie heeft een enorme groeipotentie omdat de consumptie per persoon heel laag is”, zei Schipper. “De totale consumptie per persoon in China is 4 koppen terwijl in Hong Kong of Taiwan de consumptie per persoon op zo'n 100 tot 150 koppen ligt”, aldus Schipper in het interview met Bloomberg. Bron: FD  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid