Nieuwe Coca-Cola life volgende stap in verlaging suiker- en caloriegehalte


Dranken - Coca-Cola introduceert een nieuwe Coca-Cola life die 45 procent minder suiker bevat dan Coca-Cola regular. Hiermee brengt de frisdrankreus de hoeveelheid suiker en calorieën met 12 procent terug in vergelijking met de Coca-Cola life die in 2015 is gelanceerd. Het Rotterdamse frisdrankbedrijf noemt Coca-Cola life ‘de nieuwe generatie’ waarmee het de doelstelling invult om de hoeveelheid calorieën in haar producten nog verder terug te brengen. Coca-Cola life is gezoet met een mix van suiker en stevia-extract, zoetstoffen van natuurlijke oorsprong. Een glas van 250 ml bevat 58 kcal en 15 gram suiker. De nieuwe Coca-Cola life staat vanaf half april in de schappen. Coca-Cola life kwam in Nederland in 2015 op de markt en was de eerste Coca-Cola die door de toevoeging van stevia-extract 33 procent minder suiker bevatte. Met de herformulering van Coca-Cola life wordt het suikergehalte nog verder verlaagd, zonder concessies te doen aan de smaak. De nieuwe Coca-Cola life is verkrijgbaar in een blikje van 330 ml, een PET-fles van 500 ml, 1L en 1,5L een multipack van zes blikjes van 330 ml. Keuze “Coca-Cola wil uiterlijk in 2020 de gemiddelde hoeveelheid calorieën per product met 10 procent verminderen ten opzichte van 2012”, aldus Therese Noorlander, public affairs & communication director van Coca-Cola Nederland. “Dat realiseren we onder andere door meer keuze te bieden met lekkere cola-varianten met minder suiker. Deze nieuwe generatie Coca-Cola life is een mooi voorbeeld van een volgende stap naar het realiseren van ons doel in 2020.” In Nederland biedt Coca-Cola nu 18 merken aan en van de meeste frisdranken met suiker die Coca-Cola verkoopt, is een calorievrij of een caloriearm alternatief verkrijgbaar. Bovendien zijn er verschillende verpakkingsgroottes, zodat volgens Coca-Cola ook op deze manier bewuste keuzes gemaakt kunnen worden over de inname van suiker en dus calorieën. Grootste Coca-Cola is ’s werelds grootste producent van niet-alcoholische dranken en brengt in Nederland 18 merken op de markt, waaronder Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Nestea, Kinley, Chaudfontaine, Monster, Fernandes, Dr Pepper, Capri-Sun, Appletiser, Nalu en Schweppes. Dranken - Coca-Cola introduceert een nieuwe Coca-Cola life die 45 procent minder suiker bevat dan Coca-Cola regular. Hiermee brengt de frisdrankreus de hoeveelheid suiker en calorieën met 12 procent terug in vergelijking met de Coca-Cola life die in 2015 is gelanceerd. Het Rotterdamse frisdrankbedrijf noemt Coca-Cola life ‘de nieuwe generatie’ waarmee het de doelstelling invult om de hoeveelheid calorieën in haar producten nog verder terug te brengen. Coca-Cola life is gezoet met een mix van suiker en stevia-extract, zoetstoffen van natuurlijke oorsprong. Een glas van 250 ml bevat 58 kcal en 15 gram suiker. De nieuwe Coca-Cola life staat vanaf half april in de schappen. Coca-Cola life kwam in Nederland in 2015 op de markt en was de eerste Coca-Cola die door de toevoeging van stevia-extract 33 procent minder suiker bevatte. Met de herformulering van Coca-Cola life wordt het suikergehalte nog verder verlaagd, zonder concessies te doen aan de smaak. De nieuwe Coca-Cola life is verkrijgbaar in een blikje van 330 ml, een PET-fles van 500 ml, 1L en 1,5L een multipack van zes blikjes van 330 ml. Keuze “Coca-Cola wil uiterlijk in 2020 de gemiddelde hoeveelheid calorieën per product met 10 procent verminderen ten opzichte van 2012”, aldus Therese Noorlander, public affairs & communication director van Coca-Cola Nederland. “Dat realiseren we onder andere door meer keuze te bieden met lekkere cola-varianten met minder suiker. Deze nieuwe generatie Coca-Cola life is een mooi voorbeeld van een volgende stap naar het realiseren van ons doel in 2020.” In Nederland biedt Coca-Cola nu 18 merken aan en van de meeste frisdranken met suiker die Coca-Cola verkoopt, is een calorievrij of een caloriearm alternatief verkrijgbaar. Bovendien zijn er verschillende verpakkingsgroottes, zodat volgens Coca-Cola ook op deze manier bewuste keuzes gemaakt kunnen worden over de inname van suiker en dus calorieën. Grootste Coca-Cola is ’s werelds grootste producent van niet-alcoholische dranken en brengt in Nederland 18 merken op de markt, waaronder Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Nestea, Kinley, Chaudfontaine, Monster, Fernandes, Dr Pepper, Capri-Sun, Appletiser, Nalu en Schweppes.

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid