Nieuwe koers Makro is voor kerst duidelijk en geïmplementeerd

Makro blijft zich richten op de klein zakelijke markt en horeca

Groothandel – De nieuwe koers die Makro gaat varen, moet voor de kerst duidelijk zijn en zijn geïmplementeerd. Dat laat de groothandel weten naar aanleiding van de assortimentsevaluatie zoals die momenteel plaatsvindt. Sinds het aantreden van de CEO Paulo Peereboom afgelopen januari is Makro bezig met het uitzetten van een nieuwe strategische koers. Aan de doelgroepkeuze verandert niets. Makro blijft de aandacht richten op de horeca en de klein zakelijke markt, de SCO klanten (de kleinere ondernemers).

Onderdeel van de nieuwe strategie is het evalueren van het assortiment. Per categorie heeft de groothandel het aanbod van enkele concurrerende bedrijven opgekocht om deze samen met leveranciers te evalueren. Makro wil met deze sessies meer duidelijkheid krijgen over de veranderende klantbehoeftes en ontwikkelingen in de markt. ‘Daar hoort vanzelfsprekend een passend assortiment bij en dus evalueren we op dit moment ons foodassortiment,’ laat het bedrijf in een verklaring weten. De afgelopen periode zijn de leveranciers hierover geïnformeerd, een ‘reviewtraject’ dat de groothandel hoopt af te sluiten en te implementeren in de vestigingen voor kerst. Makro gaat in de nieuwe strategie fors investeren. Na de zomer verwacht het bedrijf al meer duidelijkheid te kunnen geven.

Als onderdeel van het de nieuwe strategie bij Makro is ook het hoofdkantoor weer terug op de oude stek aan de Flinesstraat. Makro Nederland is onderdeel van de METRO Groep en richt zich met een breed food en non-food-assortiment op kleine zelfstandige ondernemers. Makro heeft in Nederland 17 vestigingen.

Dat is te lezen in de nieuwste @FoodClicks die afgelopen zaterdag is verschenen. Nog geen abonnee? Meld je hier aan voor een gratis digitaal abonnement.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek