Nieuwe positionering DE voor de buitenshuismarkt

Campagnebeeld van de nieuwe positionering van DE Professional

IndustrieDouwe Egberts Professional kiest een nieuwe positionering voor de buitenshuismarkt. Onder het motto ‘Goede koffie en thee is goud waard’ richt de koffiebrander zich met een nieuwe campagne op de dagelijkse momenten en de waarde die goede koffie en thee kunnen toevoegen aan het moment van een goed begin van de dag, of een goed gesprek.

“Weinig dranken zijn zo veelzijdig als koffie en thee. Dat zit ‘m niet alleen in de variatie in smaken, maar ook in de rol die koffie en thee in ons dagelijks leven vervullen”, zegt Sander van der Linden, Marketing Director bij Douwe Egberts Professional. “Een goede kop koffie of thee kan een moment op de dag net iets mooier of zelfs in sommige situaties net iets minder vervelend maken. Dit vormt de basis van onze nieuwe positionering. Bijvoorbeeld een patiënt in een ziekenhuis die zich door een goede kop thee even geen patiënt meer voelt of de man op kantoor waar een goede kop koffie de belangrijke start is van een drukke dag.”

De nieuwe positionering laat ook zien dat het aanbod van Douwe Egberts Professional verder gaat dan alleen de koffieautomaten en het uitgebreide koffie- en thee-assortiment. “De eindgebruikers vormen de kern van onze nieuwe positionering. De kennis die wij in de verschillende marktsegmenten hebben, willen we inzetten in de advisering naar de ondernemers en bedrijvenZo willen medewerkers bijvoorbeeld in een fabrieksomgeving vaak zo snel mogelijk van hun koffie of thee kunnen genieten om zo de pauze optimaal te benutten. De keuze voor een snel zetsysteem maakt het pauzemoment waardevoller voor de werknemer. “

Bron: Douwe Egberts Professional

Auteur: Steffen van Beek