Nieuwe suikervervanger zùsto groeiend populair bij zuiderburen


Industrie - Sinds de introductie van zùsto in 2014, groeit in België het marktaandeel van de nieuwe suikervervanger snel. Zùsto bevat viermaal minder calorieën dan gewone suiker, smaakt hetzelfde en is gemakkelijk te verwerken. Dit meldt Hoogenboom Benelux woensdag, exclusieve distributiepartner van zùsto in de Benelux en dochteronderneming van de Belgische chocoladereus Barry Callebaut. Volgens Hoogenboom zijn professionele chefs ‘laaiend enthousiast’ over de nieuwe suikervervanger. Met zùsto hebben zij een suikervervanger met viermaal minder calorieën dan suiker. Ander voordeel van zùsto is volgens Hoogenboom dat het een één op één suikervervanger is en hoeven bestaande recepturen niet te worden aangepast. Ook heeft het dezelfde smaak, dezelfde crunch en hetzelfde mondgevoel als suiker. Twee jaar Het product is net twee jaar op de markt en is onder meer opgepikt door Belgische patissiers en chef-koks, waaronder DelRey, Patisserie de Rouw, Comme Chez Soi en Darcis. “We hebben voor zùsto gekozen omdat het gemakkelijk te verwerken is en geen bittere nasmaak geeft. Het eindproduct is uitstekend, er kan zelfs karamel mee gemaakt worden”, aldus Lionel Rigolet van het Brusselse tweesterrenrestaurant Comme Chez Soi. De zoete smaak heeft zùsto grotendeels te danken aan vezels uit mais en chicorei. Als gevolg van de gezondheidstrend en de vraag van de consument naar minder calorierijke producten, neemt het gebruik van suikervervangers snel toe. Zo maken een groeiend aantal fabrikanten gebruik van suikervervangers als zùsto en de plantaardige zoetstof stevia. Industrie - Sinds de introductie van zùsto in 2014, groeit in België het marktaandeel van de nieuwe suikervervanger snel. Zùsto bevat viermaal minder calorieën dan gewone suiker, smaakt hetzelfde en is gemakkelijk te verwerken. Dit meldt Hoogenboom Benelux woensdag, exclusieve distributiepartner van zùsto in de Benelux en dochteronderneming van de Belgische chocoladereus Barry Callebaut. Volgens Hoogenboom zijn professionele chefs ‘laaiend enthousiast’ over de nieuwe suikervervanger. Met zùsto hebben zij een suikervervanger met viermaal minder calorieën dan suiker. Ander voordeel van zùsto is volgens Hoogenboom dat het een één op één suikervervanger is en hoeven bestaande recepturen niet te worden aangepast. Ook heeft het dezelfde smaak, dezelfde crunch en hetzelfde mondgevoel als suiker. Twee jaar Het product is net twee jaar op de markt en is onder meer opgepikt door Belgische patissiers en chef-koks, waaronder DelRey, Patisserie de Rouw, Comme Chez Soi en Darcis. “We hebben voor zùsto gekozen omdat het gemakkelijk te verwerken is en geen bittere nasmaak geeft. Het eindproduct is uitstekend, er kan zelfs karamel mee gemaakt worden”, aldus Lionel Rigolet van het Brusselse tweesterrenrestaurant Comme Chez Soi. De zoete smaak heeft zùsto grotendeels te danken aan vezels uit mais en chicorei. Als gevolg van de gezondheidstrend en de vraag van de consument naar minder calorierijke producten, neemt het gebruik van suikervervangers snel toe. Zo maken een groeiend aantal fabrikanten gebruik van suikervervangers als zùsto en de plantaardige zoetstof stevia.

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid