NRGValue zet met Esso Ruyven nieuwe shopstandaard neer

De counter met duidelijke aanduidingen waarachter alle versproducten worden gemaakt
bekijk video's

Formulenieuws - Versgemaakte en gebakken hamburgers op een Big Green Egg en mensen die verse sushi’s staan klaar te maken, een barista die koffie serveert en broodjes op wens van de klant, tegen een prijs die afhankelijk is van het soort broodje en niet het gekozen beleg. NRGValue zet met het nieuwe concept QICHI in Esso Ruyven aan de A13 tussen Rotterdam en Den Haag een nieuwe standaard neer als het gaat om eten langs de snelweg.

De officiële opening was gistermiddag. Het nieuwe horecaconcept moest een aangename pitstop worden voor de reiziger en dat is het ook geworden. De kwaliteit en de uitstraling van de aangeboden producten is van zo’n hoge kwaliteit dat NRGValue een nieuwe ‘stip aan de horizon’ zet wat betreft het tankstation van de toekomst. Alle aspecten van het huidige tankstation zijn losgelaten; geen zichtbare tabaksverkoop, geen zoetwaren-waterval, geen zichtbare snackvitrine, maar counters waar voor de klant de gewenste producten vers worden klaargemaakt. Niet voor niets hebben de bedenkers achter het restaurantconcept van La Place, Paul Bringmann en Ben Munster, ook achter dit concept gezeten. De handschriften van de La Place-grondleggers is duidelijk waarneembaar, maar ook invloeden van het nieuwe concept van de Bijenkorf zijn waarneembaar. Maar deren doet het niemand, want het concept bij Esso Ruyven heeft genoeg eigen elementen.

Vers en ambachtelijk

De indeling is ruimtelijk, net als de pui van het tankstation. Voor de gehele verbouwing is het pand meer dan een maand gesloten geweest. Verder valt op dat de open keuken waar á la minute verse, eigentijdse gerechten, variërend van hamburgers tot pizza’s, worden bereid. Ook ambachtelijk en handgemaakt ijs, allerlei soorten smoothies en een barista-eiland met vers bereide pistonkoffie. Ook de klant die trek heeft in de traditionele tankstation-snacks kan terecht, alleen vindt hij die in een verbeterede receptuur. Net als bij de traditionele candybars, wordt het assortiment steeds aangevuld met merken onder eigen label, of gespecialiseerde, kwalitatief hoogwaardige merkproducten in chocolade of chips.

Langer verblijf

Het aanbod en de ruimte is volledig in- en gericht op de klant die langer wil verblijven. Veel tankstationformules zijn momenteel bezig de verblijfsduur te verlengen. Daarom zijn er voldoende zitplekken waar gegeten en gewerkt kan worden.

De QICHI-foodformule  bij Esso Ruyven is een pilot waarmee NRGValue haar ambities onderzoekt om het concept modulair uit te rollen over de rest van haar netwerk. Hoe uitgebreid dat aanbod zal zijn hangt af van de ruimte die per locatie beschikbaar is.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek