Offerman lanceert een nieuw merk in hartig beleg

Portieverpakkingen van FairBeleg van Offerman

Introductie - De makers van Kips en Kraak-Vers komen deze zomer met een nieuw merk voor het assortiment vleeswaren, kaas en smeerbaar broodbeleg in portieverpakking: FairBeleg. De lancering van het nieuwe merk FairBeleg medio juli, is het resultaat van de herschikking van de merken die Offerman vorig jaar is gestart, toen nog onder de vlag van Zwanenberg Food Group. Sinds december 2017 is Offerman onderdeel van Ter Beke.

André Vleemingh, Commercieel Manager Foodservice: “Met FairBeleg combineren we het beste van de merken Kips en Kraak-Vers.” Productveiligheid, hygiëne en constante kwaliteit vormen de basis van de nieuwe lijn. Maar daarnaast is het tegengaan van verspilling net zo belangrijk. “Slim omgaan met voedsel en verpakking is óók onze verantwoordelijkheid” zegt Vleemingh.

Naast de introductie van het merk FairBeleg voor portieverpakkingen hartig beleg, voegt Offerman de grootverpakkingen vleeswaren, kaas en smeerbaar broodbeleg van Kraak-Vers en Zwanenberg medio juli samen tot één horeca assortiment onder de merknaam Kraak-Vers. Hiermee is Kraak-Vers het merk voor de horecaprofessionals. Doelstelling van de herschikking is meer focus en herkenbaarheid in de markt creëren.

Offerman

Offerman is onderdeel van Ter Beke. De groep heeft 2 kernactiviteiten: fijne vleeswaren en versbereide gerechten. Ter Beke realiseerde in 2017 een omzet van 508,6 miljoen euro. In december 2017 nam Ter Beke de business unit Fresh over van Zwanenberg Food Group. De Business Unit gaat binnen Ter Beke zelfstandig verder onder de naam Offerman.

Bron: Ter Beke

Auteur: Steffen van Beek