Omgebouwde Sligro-groothandels slaan aan

Sligro Maastricht

Groothandel – De effecten van de ombouw van vier Sligro-locaties laten zien dat de nu vier zogenaamde 3.0-vestigingen aanslaan. Sligro heeft dat gezegd bij de presentatie van de omzetcijfers over de eerste drie maanden van dit jaar.

De omzet van Foodservice bij de Veghelse groothandel nam in het eerste kwartaal met 3,6% toe. Exclusief het effect van overnames en rookwaren nam deze omzet toe met 2,3%. Inclusief rookwaren beliep dat percentage 2,5%.

De omzet van Sligro Food Group N.V. als concern over het eerste kwartaal (13 weken) van 2015 beliep €605 miljoen, een toename van €13 miljoen of 2,2% ten opzichte van de omzet ad €592 miljoen in 2014.

Foodretail deed het iets minder. Daar daalde de omzet in het eerste kwartaal met 0,5%. De groothandel wijdt dit vooral aan de grote hoeveelheid promotionele acties en een aantal vestigingsmutaties in het afgelopen jaar. De identieke consumentenomzet van de EMTÉ-supermarkten nam in het eerste kwartaal wel toe met 1,0%. In retail voelt de groothandel de onderlinge concurrentie met andere formules goed. De verwachting is dat de invloed van acties en promoties op de omzetontwikkeling in deze tak onveranderd groot blijft.

Bron: Sligro

Auteur: Steffen van Beek