Omzet bezorgservice foodora stijgt naar 150 miljoen euro


Distributie – Bezorgservice foodora heeft drie maanden na de lancering de grens van 150 miljoen euro omzet bereikt. Het is voor de formule, die actief is in meer dan tien landen, reden om verdere uitbreidingen van de dienst aan te kondigen. Ook in Nederland Foodora is actief in steden als Brisbane, Hannover en Göteborg, maar ziet kansen in meerdere gebieden. Zo kondigt het Berlijnse bedrijf aan dat ze de dienst de komende twee maanden nog verder gaat uitrollen in Duitsland, Nederland, Zweden en Frankrijk. De bezorgservice foodora, onderdeel van Delivery Hero, is op dit moment actief in tien landen wereldwijd. “Na een beginperiode, waarin we het businessmodel aanscherpten en leerden wat echt belangrijk is voor onze klanten, partners en investeerders, tikken we momenteel een jaarlijks transactievolume van 150 miljoen euro aan. Vergeleken met vorig jaar zijn we nu 100 keer zo groot. Deze groei brengt ons steeds dichter bij onze langetermijnvisie om de manier waarop maaltijdbezorging wordt ervaren voorgoed te veranderen”, aldus Rodrigo Sampaio, co-CEO van foodora. Foodora heeft het afgelopen jaar meer dan vier miljoen maaltijden wereldwijd bezorgd. “Dit maakt ons een relevante partner voor duizenden restaurants waarvan de meerderheid zelfs nooit eerder bezorgden”, voegt Eduardo Goes, co-leider van foodora, toe. In de afgelopen twaald maanden heeft foodora haar bestelvolume elke twee maanden weten te verdubbelen en is daarmee de leidende speler binnen de markt geworden. En dat niet alleen in basisland Duitsland, maar ook in de negen andere landen waarin zij opereert. De opvallende roze foodora-fietsen kleuren nu de straten van meer dan 30 steden binnen Europa, Canada en Australië. Het globale netwerk van foodora bestaat uit 5.000 fietsbezorgers die maaltijden van meer dan 6.000 lokale restaurants leveren aan honderdduizenden foodies op maandbasis. Corporate klanten heeft de dienst ook. Zij kunnen gebruikmaken van de service via het foodora enterprise platform, waarbij inmiddels al meer dan 500 bedrijven zijn aangesloten. De service is beschikbaar in meer dan 35 steden verspreid over 10 landen. Bron: @FoodClicks   Distributie – Bezorgservice foodora heeft drie maanden na de lancering de grens van 150 miljoen euro omzet bereikt. Het is voor de formule, die actief is in meer dan tien landen, reden om verdere uitbreidingen van de dienst aan te kondigen. Ook in Nederland Foodora is actief in steden als Brisbane, Hannover en Göteborg, maar ziet kansen in meerdere gebieden. Zo kondigt het Berlijnse bedrijf aan dat ze de dienst de komende twee maanden nog verder gaat uitrollen in Duitsland, Nederland, Zweden en Frankrijk. De bezorgservice foodora, onderdeel van Delivery Hero, is op dit moment actief in tien landen wereldwijd. “Na een beginperiode, waarin we het businessmodel aanscherpten en leerden wat echt belangrijk is voor onze klanten, partners en investeerders, tikken we momenteel een jaarlijks transactievolume van 150 miljoen euro aan. Vergeleken met vorig jaar zijn we nu 100 keer zo groot. Deze groei brengt ons steeds dichter bij onze langetermijnvisie om de manier waarop maaltijdbezorging wordt ervaren voorgoed te veranderen”, aldus Rodrigo Sampaio, co-CEO van foodora. Foodora heeft het afgelopen jaar meer dan vier miljoen maaltijden wereldwijd bezorgd. “Dit maakt ons een relevante partner voor duizenden restaurants waarvan de meerderheid zelfs nooit eerder bezorgden”, voegt Eduardo Goes, co-leider van foodora, toe. In de afgelopen twaald maanden heeft foodora haar bestelvolume elke twee maanden weten te verdubbelen en is daarmee de leidende speler binnen de markt geworden. En dat niet alleen in basisland Duitsland, maar ook in de negen andere landen waarin zij opereert. De opvallende roze foodora-fietsen kleuren nu de straten van meer dan 30 steden binnen Europa, Canada en Australië. Het globale netwerk van foodora bestaat uit 5.000 fietsbezorgers die maaltijden van meer dan 6.000 lokale restaurants leveren aan honderdduizenden foodies op maandbasis. Corporate klanten heeft de dienst ook. Zij kunnen gebruikmaken van de service via het foodora enterprise platform, waarbij inmiddels al meer dan 500 bedrijven zijn aangesloten. De service is beschikbaar in meer dan 35 steden verspreid over 10 landen. Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid