Omzet en verlies nemen fors toe bij Takeaway.com


Bezorgdienst – Een omzetstijging van 49% en een toename in het aantal bestellingen van 38%. Deze klinkende groeicijfers over 2017 werden overschaduwd door een eveneens oplopend verlies. Vooral de eigen bezorgdienst voor restaurants Scoober is een zorgenkindje. De omzetstijging van Takeaway.com, dat in Nederland bekend is onder Thuisbezorgd.nl werd voor een belangrijk deel verklaard door een hogere provisie in Duitsland. In Nederland verhoogde Takeaway begin dit jaar de commissie naar 13 procent, tot onvrede van veel restauranthouders. Volgens topman Jitse Groen van Takeaway.com is het verlies vooral veroorzaakt, omdat er het afgelopen jaar zwaar is geïnvesteerd in marketing en in de eigen bezorgdienst Scoober. Daarnaast zijn investeringen gedaan in het verder professionaliseren van bedrijfsorganisatie. In totaal zo’n 117 miljoen euro. Het verlies liep vorig jaar daardoor op van ruim 30 miljoen euro naar 42 miljoen, een stijging van 36 procent. Groen verwacht evenwel dat door de toename in het aantal bestellingen de verliezen in 2018 kunnen worden verminderd. Takeaway.com verwerkte in 2017 68,3 miljoen bestellingen, wat een ordergroei betekende van 38% in vergelijking met 2016. Ook in Nederland nam de order- en omzetgroei in 2017 fors toe, respectievelijk 30% en 35% ten opzichte van 2016. Bron: @FoodClicks Bezorgdienst – Een omzetstijging van 49% en een toename in het aantal bestellingen van 38%. Deze klinkende groeicijfers over 2017 werden overschaduwd door een eveneens oplopend verlies. Vooral de eigen bezorgdienst voor restaurants Scoober is een zorgenkindje. De omzetstijging van Takeaway.com, dat in Nederland bekend is onder Thuisbezorgd.nl werd voor een belangrijk deel verklaard door een hogere provisie in Duitsland. In Nederland verhoogde Takeaway begin dit jaar de commissie naar 13 procent, tot onvrede van veel restauranthouders. Volgens topman Jitse Groen van Takeaway.com is het verlies vooral veroorzaakt, omdat er het afgelopen jaar zwaar is geïnvesteerd in marketing en in de eigen bezorgdienst Scoober. Daarnaast zijn investeringen gedaan in het verder professionaliseren van bedrijfsorganisatie. In totaal zo’n 117 miljoen euro. Het verlies liep vorig jaar daardoor op van ruim 30 miljoen euro naar 42 miljoen, een stijging van 36 procent. Groen verwacht evenwel dat door de toename in het aantal bestellingen de verliezen in 2018 kunnen worden verminderd. Takeaway.com verwerkte in 2017 68,3 miljoen bestellingen, wat een ordergroei betekende van 38% in vergelijking met 2016. Ook in Nederland nam de order- en omzetgroei in 2017 fors toe, respectievelijk 30% en 35% ten opzichte van 2016. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Thuisbezorgd reikt awards uit aan beste bezorgrestaurants

Verkiezing - Thuisbezorgd.nl reikt jaarlijks de awards uit voor de beste bezorgrestaurants van Nederland. Burgers & Frites uit Rotterdam kwam net als vorig jaar als winnaar uit de bus en ontving de titel: Beste bezorgrestaurant van Nederland. Het was de tiende keer dat de awards werden uitgereikt.

Lees bericht


Thuisbezorgd.nl verlengt sponsorship met UEFA

Sponsoring - Het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, Just Eat Takeaway.com, verlengt haar partnership met de UEFA Champions League, UEFA Europa League en UEFA Europa Conference League tot 2027, waarmee het totale aantal UEFA-competities dat het bedrijf ondersteunt op 11 komt.

Lees bericht




Thuisbezorgd komt met afbreekbare verpakking met zeewier

Bezorgdienst – Bezorgplatform Thuisbezorgd.nl gaat de biologisch afbreekbare verpakkingen van Notpla exclusief voor de Nederlandse restaurants aanbieden. De afhaal- en bezorgverpakkingen bestaan uit karton dat gecoat is met zeewier. De dozen zijn biologisch afbreekbaar binnen vier weken en daarmee een goed alternatief voor single-use plastics.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid