Omzet Sligro in foodservice groeit


Groothandel – Groothandel Sligro Food Group heeft de foodserviceomzet in het eerste kwartaal van dit jaar zien toenemen tot € 386 miljoen. De verkopen plusten met 3,5 procent. Exclusief het effect van overnames en rookwaren beliep de autonome groei 1,5 procent. Dit meldt de groothandel vandaag. De totale omzet van Sligro Food Group N.V. over het eerste kwartaal (13 weken) van 2014 was € 592 miljoen, een toename van € 3 miljoen of 0,6% ten opzichte van de omzet van € 589 miljoen in het eerste kwartaal in 2013. Autonoom was sprake van een vlakke ontwikkeling. “De toename is dit jaar negatief beïnvloed door het kalendereffect van Pasen, hetgeen wij voor beide bedrijfsonderdelen inschatten op circa 1,5 procentpunt”, aldus Sligro in een toelichting. Foodservice Bij Foodservice nam de omzet toe met 3,5 procent. Exclusief het effect van overnames en rookwaren beliep de autonome groei 1,5 procent. Inclusief rookwaren beliep dit percentage 2,0 procent. “In de loop van het eerste kwartaal trok de omzetgroei aan. De doorgevoerde formuleaanpassingen lijken aan te slaan in de markt. De integratie van Rooswinkel verloopt voorspoedig. Onlangs zijn de eerste klanten overgezet naar de distributiecentra van de Groep en wij verwachten dit proces eind mei af te ronden. Horeca Totaal Sluis B.V. is vanaf maart in de geconsolideerde cijfers van de Groep opgenomen.” Foodretail In Foodretail waren de cijfers minder rooskleurig. De omzet in het eerste kwartaal nam af met 4,4 procent, mede door gewijzigde btw-heffing op rookwaren en vestigigingsmutaties. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid