Onderwijscateraar gaat 200 scholen verantwoorde pizza’s verkopen
Catering - In samenwerking met Magioni brengt onderwijscateraar Markies Catering twee verantwoorde mini-pizza’s in haar assortiment. De bodem van de pizza’s bestaat voor een deel uit bloemkool of biet. Ook bevat de pizza meer vezels en minder verzadigd vet en suiker dan een standaard pizza. Na een geslaagde pilot periode worden de verantwoorde mini-pizza’s in het nieuwe schooljaar landelijk doorgevoerd op zo’n tweehonderd locaties. Volgens Markies Catering is pizza het lievelingseten van veel jongeren en daarom is de introductie volgens de cateraar zeer geschikt om jongeren ‘ongemerkt’ groenten te laten eten. Met de mini-pizza wil Markies Catering de leerling verleiden tot het maken van een bewuste keuze. Magioni, ‘s werelds eerste ready made merk met pizzabodems van bloemkool en biet, is de producent van de pizzabodems. Richtlijnen In maart dit jaar kwam het Voedingscentrum met nieuwe richtlijnen voor gezondere kantines voor scholen. Uit onderzoek blijkt dat kantinebezoekers vaker kiezen voor gezond eten als dat wordt aangeboden. Veel bezoekers willen graag een gezonde kantine, waar ze niet te veel ongezonde verleidingen hoeven te weerstaan. Op basis van onder andere deze inzichten heeft het Voedingscentrum de nieuwe richtlijnen opgesteld. Het belangrijkste uitgangspunt van deze nieuwe richtlijnen is dat de hele kantine een gezonde uitstraling heeft, terwijl leerlingen hun keuzevrijheid behouden. Bron: Markies Catering/@FoodClicks
Catering - In samenwerking met Magioni brengt onderwijscateraar Markies Catering twee verantwoorde mini-pizza’s in haar assortiment. De bodem van de pizza’s bestaat voor een deel uit bloemkool of biet. Ook bevat de pizza meer vezels en minder verzadigd vet en suiker dan een standaard pizza. Na een geslaagde pilot periode worden de verantwoorde mini-pizza’s in het nieuwe schooljaar landelijk doorgevoerd op zo’n tweehonderd locaties. Volgens Markies Catering is pizza het lievelingseten van veel jongeren en daarom is de introductie volgens de cateraar zeer geschikt om jongeren ‘ongemerkt’ groenten te laten eten. Met de mini-pizza wil Markies Catering de leerling verleiden tot het maken van een bewuste keuze. Magioni, ‘s werelds eerste ready made merk met pizzabodems van bloemkool en biet, is de producent van de pizzabodems. Richtlijnen In maart dit jaar kwam het Voedingscentrum met nieuwe richtlijnen voor gezondere kantines voor scholen. Uit onderzoek blijkt dat kantinebezoekers vaker kiezen voor gezond eten als dat wordt aangeboden. Veel bezoekers willen graag een gezonde kantine, waar ze niet te veel ongezonde verleidingen hoeven te weerstaan. Op basis van onder andere deze inzichten heeft het Voedingscentrum de nieuwe richtlijnen opgesteld. Het belangrijkste uitgangspunt van deze nieuwe richtlijnen is dat de hele kantine een gezonde uitstraling heeft, terwijl leerlingen hun keuzevrijheid behouden. Bron: Markies Catering/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart
Catering - Vanaf maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtLeo catering lanceert lifestyle visie met Mind&Health
Catering - Leo catering start met lifestyle visie, waarbij het streven naar een integraal gezonde levensstijl centraal staat. Leo catering is van mening dat het als cateraar meer kan bijdragen aan vitaliteit dan alleen met voeding en heeft daarvoor een partnership gesloten met Mind&Health.
Lees berichtFHC Formulebeheer viert landelijke meewerkdag
Formulenieuws - FHC Formulebeheer, de franchisegever van de cafetariaformules Family, Foodmaster en het scholencateringconcept VITAL, heeft haar landelijke meewerkdag gehouden. Vanuit het hoofdkantoor, van inkoop tot marketing, hebben alle medewerkers van FHC Formulebeheer zich een dag lang ingezet bij diverse vestigingen door heel het land.
Lees berichtVITAL keert terug als cateraar ROC Amsterdam
Catering - Na een jaar afwezigheid is VITAL-catering weer terug als cateraar op het ROC in Amsterdam. VITAL-catering gaat het cateren samen met Cater Concept uit Raalte invulling geven.
Lees bericht